Według Daily Mail roczna emisja 16 oceanicznych statków handlowych napędzanych ciężkim olejem napędowym jest równa emisji wszystkich samochodów na świecie. Z tego powodu jako paliwo żeglugowe coraz częściej wykorzystuje się gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG).
Większość energii elektrycznej na potrzeby fabryki będzie produkowana z paneli słonecznych i turbin wiatrowych.
Firma stara się także minimalizować wpływ na środowisko łańcucha dostaw samochodów Tesla do klientów. Przykładem jest rynek norweski, jeden z ważniejszych dla Tesli rynków europejskich, na którym władze wspierają użytkowników kupujących pojazdy elektryczne.
Zazwyczaj Tesle przeznaczone na rynek norweski są dostarczane przez Ocean Atlantycki do Bremerhaven w Niemczech. Stąd za pomocą samochodów ciężarowych, zasilanych oczywiście silnikami Diesla są dostarczane do Kristiansand w południowej Norwegii, a następnie przez inne autotransportery przewozi się je do punktów sprzedaży w całej Norwegii.
Z inicjatywy Nor Lines, norweskiego przewoźnika promowego, doszło do zmiany łańcucha dostaw Tesli do Norwegii.
Samochody z Kristiansand są dostarczane do Drammen na zachodnim wybrzeżu Norwegii z wykorzystaniem dwóch promów napędzanych LNG.
Pierwsza dostawa z 79 samochodami z Kristiansand dotarła do Drammen 29 marca 2016 r.
W ten sposób z łańcucha dostaw zostaną wyeliminowane przewozy Tesli z wykorzystaniem pojazdów ciężarowych.
Obecnie Nor Lines próbuje przekonać swych amerykańskich partnerów, by dostawy drogą morską do norweskich portów z wykorzystaniem zasilanych LNG promów były prowadzone bezpośrednio z Bremerhaven. Anders Sandvik ocenia, że Nor Lines może wkrótce przewozić 40 do 50 samochodów tygodniowo na tej trasie.
Sandvik bardzo chwali współpracę z Teslą i jej zaangażowanie w ochronę środowiska.
To wspaniałe, że Tesla chce działać trochę inaczej niż przeciętny producent. Oni naprawdę traktują ochronę środowiska poważnie i aktywnie dążą do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla. W innych branżach nie obserwuje się często takiego podejścia do tej kwestii.
Anders Sandvik, Nor Lines