Tesla dostarcza samochody promami LNG

Piotr Złoty
źródło: Anders Sandvik, Nor Lines, Gas2
Dodany: 06.04.2016

 
Firma Tesla produkująca samochody elektryczne szczyci się ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w swoich zakładach, czego koronnym przykładem ma być Gigafactory, czyli zakład, w którym będą produkowane baterie trakcyjne do Tesli.

 

Warto wiedzieć

Według Daily Mail roczna emisja 16 oceanicznych statków handlowych napędzanych ciężkim olejem napędowym jest równa emisji wszystkich samochodów na świecie. Z tego powodu jako paliwo żeglugowe coraz częściej wykorzystuje się gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG).

Większość energii elektrycznej na potrzeby fabryki będzie produkowana z paneli słonecznych i turbin wiatrowych.

Firma stara się także minimalizować wpływ na środowisko łańcucha dostaw samochodów Tesla do klientów. Przykładem jest rynek norweski, jeden z ważniejszych dla Tesli rynków europejskich, na którym władze wspierają użytkowników kupujących pojazdy elektryczne.

Zazwyczaj Tesle przeznaczone na rynek norweski są dostarczane przez Ocean Atlantycki do Bremerhaven w Niemczech. Stąd za pomocą samochodów ciężarowych, zasilanych oczywiście silnikami Diesla są dostarczane do Kristiansand w południowej Norwegii, a następnie przez inne autotransportery przewozi się je do punktów sprzedaży w całej Norwegii.

Z inicjatywy Nor Lines, norweskiego przewoźnika promowego, doszło do zmiany łańcucha dostaw Tesli do Norwegii.

Załadunek Tesli na zasilany LNG prom Nor Linesfot. Anders Sandvik, Nor LinesZaładunek Tesli na zasilany LNG prom Nor Lines

Samochody z Kristiansand są dostarczane do Drammen na zachodnim wybrzeżu Norwegii z wykorzystaniem dwóch promów napędzanych LNG.

Pierwsza dostawa z 79 samochodami z Kristiansand dotarła do Drammen 29 marca 2016 r.

W ten sposób z łańcucha dostaw zostaną wyeliminowane przewozy Tesli z wykorzystaniem pojazdów ciężarowych.

Obecnie Nor Lines próbuje przekonać swych amerykańskich partnerów, by dostawy drogą morską do norweskich portów z wykorzystaniem zasilanych LNG promów były prowadzone bezpośrednio z Bremerhaven. Anders Sandvik ocenia, że Nor Lines może wkrótce przewozić 40 do 50 samochodów tygodniowo na tej trasie.

Sandvik bardzo chwali współpracę z Teslą i jej zaangażowanie w ochronę środowiska.

To wspaniałe, że Tesla chce działać trochę inaczej niż przeciętny producent. Oni naprawdę traktują ochronę środowiska poważnie i aktywnie dążą do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla. W innych branżach nie obserwuje się często takiego podejścia do tej kwestii.

Anders Sandvik, Nor Lines


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie