Stralisy NP dla Transports Jacky Perrenot

IVECO
źródło: Iveco
Dodany: 03.01.2018
Informacja producenta

 
1000 pojazdów IVECO zasilanych gazem ziemnym do 2020 roku trafi do firmy Transports Jacky Perrenot. Po zamówieniu 250 Stralisów NP 460 KM na targach Solutrans, już w 2018 roku firma będzie dysponować flotą 550 samochodów ciężarowych IVECO zasilanych silnikami na gaz ziemny.

 

Solutrans 2017

Na konferencji prasowej IVECO zorganizowanej na targach Solutrans 2017 firma Transports Jacky Perrenot - jedno z największych przedsiębiorstw transportowych w Europie - oficjalnie poinformowała o złożeniu zamówienia na 250 Stralisów NP. Prawie 200 z nich będzie wyposażone nowe silniki IVECO Cursor 13 NP o mocy 460 KM.

Iveco Stralis NP460fot. IvecoZestaw drogowy z ciągnikiem Iveco Stralis NP460

IVECO i Transports Jacky Perrenot po raz kolejny potwierdzają długofalową współpracę (w zeszłym roku w Madrycie producent przyjął już zamówienie na 250 Stralisów NP z 400-konnymi silnikami) oraz wzmacniają pozycje liderów w zrównoważonym transporcie.

Nowe zamówienie - złożone nazajutrz po pierwszej publicznej prezentacji Stralisa NP 460 KM - stanowi nowy kamień milowy w przechodzeniu na nowe źródła energii w drogowym transporcie towarów w Europie.

250 nowych samochodów dołączy do 250 Stralisów NP 400 KM zamówionych w ubiegłym roku i będzie użytkowane przez firmę Transports Jacky Perrenot w całej Francji. Do końca 2018 roku firma będzie eksploatować prawie 550 Stralisów NP - to nowy rekord i początek realizacji nowego celu: 1000 samochodów z silnikami na gaz do 2020 roku.

Długoletnia współpraca z IVECO

Decydując się na zakup ciężarówek napędzanych gazem ziemnym reprezentujących trzecią generację takich pojazdów, Grupa Perrenot po raz kolejny daje dowód zaufania, na którym od wielu lat opiera się współpraca obu firm. Nowe Stralisy NP 460 KM przyczyniają się do jej dalszego zacieśnienia oraz potwierdzają wspólną troskę o zrównoważony rozwój w transporcie.

Iveco Stralis CNG z betonomieszarką CIFAfot. IvecoIveco Stralis z hybrydową (gazowo-elektryczną) betonomieszarką firmy Cifa

Transports Jacky Perrenot w liczbach

Firma należy dziś do liderów branży transportowej we wszystkich jej segmentach. Firma została założona w 1945 roku, a od 1960 roku jest lojalnym klientem IVECO (wówczas UNIC). Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia prawie 5000 pracowników i dysponuje flotą 7000 zarejestrowanych pojazdów, w tym 4000 ciągników i podwozi. Dominującą marką w parku pojazdów Transports Jacky Perrenot jest IVECO, reprezentowana przez ponad 1800 pojazdów, w tym 850 ciągników siodłowych. Intensywnie inwestując w poszukiwanie odpowiednich i efektywnych rozwiązań stanowiących odpowiedź na środowiskowe wyzwania w transporcie drogowym, Transports Jacky Perrenot jest pionierem wybierającym gaz ziemny i biometan jako alternatywy dla oleju napędowego już od 2012 roku. Dziś firma szczyci się pozycją lidera ekologicznego transportu w Europie.

Innowacyjność IVECO znajduje odzwierciedlenie w światowych premierach

Odbyły się one na targach Solutrans w 2017 r. Zaprezentowano dwie bardzo ciekawe zabudowy na podwoziach napędzanych gazem ziemnym. Były to:

  • Pierwsza hybrydowa betonomieszarka elektryczno-gazowa (CNG) - zaprojektowana we współpracy IVECO i CIFA dla dostawcy betonu VICAT. Samochód zbudowany na podwoziu Stralisa X-WAY CNG może przewozić 8m³ betonu praktycznie bez emisji CO2, cząstek stałych i hałasu. Wyjątkowo zwrotna konfiguracja napędu 8x2x6 idealnie sprawdza się w obsłudze miejskich placów budowy, pomagając chronić jakość życia w mieście i zdrowie jego mieszkańców.
  • Pierwszy ciężarowy samochód chłodniczy wyposażony w agregat chłodniczy napędzany silnikiem zasilanym CNG. Owocem dwuletniej współpracy zespołów CarrierIVECO jest pojazd wyposażony w układ zasilania CNG dla agregatu chłodniczego, który może działać autonomicznie nawet przy wyłączonym silniku samochodu. W przypadku korzystania z biometanu rozwiązanie to jest nie tylko ciche i wyjątkowo efektywne energetycznie, ale także całkowicie niezależne od paliw kopalnych. Kolejne zalety wynikają z faktu, że samochód nie wymaga dodatkowego zbiornika, ponieważ sprężony gaz ziemny ze zbiorników zamontowanych na podwoziu zasila również agregat chłodniczy. Tankowanie tylko jednego rodzaju paliwa oszczędza czas i bardzo ułatwia eksploatację.

W przypadku naczep firma Perrenot - również kierując się względami ekologii - postanowiła połączyć napęd oparty na LNG z technologią ciekłego azotu w układzie chłodniczym. Jest to autonomiczne rozwiązanie - ciche i nieemitujące zanieczyszczeń w czasie eksploatacji - które doskonale łączy się z koncepcją zrównoważonego transportu IVECO.

Zamówienie w komentarzach przedstawicieli IVECO i Grupy Perrenot

Philippe Givone, dyrektor generalny należącej do Grupy Perrenot spółki działającej w branży transportowej, tak skomentował złożone zamówienie:

Philippe Givone

Nowe zamówienie jest ważnym wydarzeniem w historii Grupy. Na gaz postawiliśmy już wiele lat temu, a dziś wzmacniamy naszą pozycję lidera ekologicznego transportu w Europie, korzystając z kompetencji IVECO w dziedzinie rozwiązań opartych na alternatywnych paliwach. Dzięki coraz gęstszej sieci stacji tankowania gazu oraz nowemu Stralisowi NP 460, który oferuje takie same lub nawet lepsze osiągi niż samochód z silnikiem Diesla, możemy zaoferować klientom „zielone” usługi logistyczne i na co dzień realizować nasze zobowiązanie do ograniczania śladu węglowego. Jesteśmy dumni, że jako jedni z pierwszych na masową skalę wprowadzamy tę nową technologię. Wyznaczyliśmy sobie ambitny cel powiększenia naszego parku pojazdów zasilanych CNG do ponad 1000 egzemplarzy do końca 2020 roku. Po intensywnym rozwoju sektora spożywczego duże oczekiwania wiążemy teraz z sektorem budowlanym. Wprowadzając pierwszego Stralisa X-WAY NP, IVECO znów wpisuje się w nasze oczekiwania i pozwoli nam przesunąć granice zrównoważonego transportu.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, wyjaśnia:

Pierre Lahutte

prezes Marki IVECO

Gaz jest najbardziej dojrzałym, wszechstronnym i przystępnym cenowo rozwiązaniem mogącym zastąpić olej napędowy w miastach i na autostradach. To już nie tylko paliwo jutra, ale paliwo powszechnie stosowane obecnie. Dlatego staramy się oferować coraz bardziej efektywne pojazdy przyjazne dla środowiska. Wybierając nowego Stralisa NP 460, Transport Jacky Perrenot wskazuje na potencjał gazu ziemnego i biometanu jako bezpośredniej alternatywy oleju napędowego w transporcie towarów. Transports Jacky Perrenot jest pod tym względem pionierem i ufa nam od wielu lat. To nie tylko kolejne zamówienie, ale także dowód uznania dla IVECO jako lidera i kompetentnego partnera w tym obszarze. Jesteśmy zadowoleni i dumni, że Stralisy NP 460 oraz Stralis X-WAY NP dołączą do floty Jacky Perrenot i będą uczestniczyć w zrównoważonym rozwoju tej firmy.

Wzrost zapotrzebowania na LNG

Zapotrzebowanie na LNG szybko rośnie w Europie. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazało LNG jako najlepsze rozwiązanie w długodystansowych przewozach drogowych w krótkim okresie oraz w perspektywie najbliższych 10-15 lat.

Stralis NP460fot. IvecoWprowadzenie gazowego silnika Cursor 13 NG o mocy 460 KM  umocni pozycję Iveco jako lidera w segmencie pojazdów  gazowych

W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10% niższa w porównaniu wartościami odnotowywanymi dla pojazdów z analogicznymi silnikami Diesla - w zależności od specyfiki eksploatacji i składu gazu. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95%.

Dzięki technologii zasilania gazem ziemnym stosowanej przez IVECO emisja cząstek stałych jest śladowa, a emisja tlenków azotu jest o 60% niższa od limitu wyznaczonego normą Euro VI dla przewozów długodystansowych. Silniki takich samochodów są też znacznie cichsze - o około 50%, co ma szczególne znaczenie przy realizacji dostaw w strefach zurbanizowanych.

IVECO jest pierwszym producentem pojazdów, który już w 1991 roku zauważył potencjał gazu ziemnego. Od tego czasu firma opracowała pełną gamę samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów napędzanych gazem ziemnym. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 23 000 pojazdów IVECO napędzanych tym paliwem.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie