Verbio produkuje biopaliwa (biodiesel, bioetanol i biometan). Biometan (Verbiogas) jest wytwarzany ze słomy i pozostałości organicznych (rocznie około 600 GWh). Jest on używany w całych Niemczech jako biopaliwo do pojazdów CNG.
Verbio Logistik uznaje ten zakup jako bardzo ważny krok w kierunku transportu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla (CO2). Wszystkie zakupione pojazdy będą zasilane biometanem produkowanym ze słomy w zakładzie produkcyjnym Verbio w Schwedt. Dzięki temu ciągniki osiągną 90-procentowe obniżenie emisji CO2, a także znaczne zmniejszenie emisji tlenków azotu w porównaniu do silników o zapłonie samoczynnym (Diesla).
Wyzwania ekonomiczne i ekologiczne w przewozach towarów cały czas są coraz większe, szczególnie teraz po aferze Dieselgate i dyskusji na temat szkodliwości tlenków azotu.
Iveco mające ponad 20-letnie doświadczenie w wytwarzaniu pojazdów zasilanych paliwami metanowymi było jednym z pierwszych producentów, które postawiło na samochody gazowe. Są one w ofercie od 1996 r.
Na razie pojazdy elektryczne nie są w stanie sprostać wymaganiom przewożenia dużych mas towarów na długich dystansach. Paliwa metanowe, szczególnie gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG) pozwalają na wykonywanie takich przewozów nawet w ruchu międzynarodowym dzięki zasięgowi pojazdów wykorzystujących tę technologię (nawet do 1600 km) .
Firma Verbio Logistik wybrała samochody wyposażone w technologię CNG (wykorzystującą sprężony gaz ziemny) z silnikami Cursor o mocy 400 KM. Zastosowane po obu stronach ciągnika zbiorniki CNG pozwalające na zatankowanie około 140 kg gazu ziemnego lub bionmetanu zapewniają zasięg do 550 km.
Ciągniki Stralis NP zakupione przez Verbio są wyposażone w wysokowydajne układy hydrauliczne używane do wyładunku naczep z ruchomą podłogą, powszechnie używanych w firmie. Bardzo ważną cechą nowo zakupionych pojazdów jest także obniżenie o 50% emisji hałasu zarówno w czasie jazdy jak i w czasie rozładunku naczepy.
Bernd Sauter
dyrektor logistyki Verbio
Ciężarówki IVECO Stralis CNG stanowią logiczne uzupełnienie naszej floty, w której wykorzystujemy około 80 pojazdów. Użytkujemy już 12 ciężarówek dwupaliwowych, wyposażonych w silniki gazodieslowskie, napędzane mieszanką oleju napędowego i gazu ziemnego lub biometanu. Jednopaliwowy napęd CNG lub biometanem w pięciu nowych ciągnikach Iveco zapewnia jeszcze wyższą efektywność finansową i w zakresie redukcji emisji CO2. Model Stralisa z 400-konnym silnikiem jest odpowiedzią nie tylko na zmiany klimatyczne ale satysfakcjonuje nas także pod względem wymagań dla transportu ciężkiego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.