Zwycięzcą przetargu ogłoszonego przez stołecznego operatora komunikacji publicznej jest konsorcjum Lider Trading – partner dystrybucyjny firm Solbus i Gazprom Germania, występujący w imieniu obu tych przedsiębiorstw. Umowę w tej sprawie, obejmującą 35 przegubowych autobusów i dostawy paliwa wraz z oprzyrządowaniem do jego tankowania, podpisano w Warszawie 19 grudnia. Pierwsze pojazdy zaczną wozić pasażerów na początku 2015 r. Kontrakt opiewa na kwotę 114 mln zł.
Warszawski przewoźnik wylicza zalety metanowych przegubowców: wymiary, masa i pojemność wnętrza są porównywalne do tych w odpowiednikach dieslowskich, a korzyści ekonomiczne (sięgające 35% oszczędności na paliwie i niższe koszty serwisu dzięki prostszej konstrukcji silnika, bez drogiego i skomplikowanego osprzętu) i ekologiczne (prosty i czysty proces spalania skutkujący zerowym zadymieniem i niską zawartością szkodliwych związków w gazach wydechowych – Solbusy LNG spełniają normę Euro 6) sprawiają, że autobusy z jednostkami wysokoprężnymi jawią się jako relikty przeszłości. Które miasto następne?