Stację LNG w MZA Warszawa projektuje GZOG

Piotr Złoty
źródło: GZOG, Chart Ferox
Dodany: 28.01.2015

 
Dostawa Solbusów LNG do MZA Warszawa jest powiązana z 10-letnią gwarantowaną dostawą skroplonego gazu ziemnego. Za tę stronę kontraktu odpowiada Gazprom Germania. Aby jednak tankować autobusy LNG niezbędna jest odpowiednia infrastruktura.

 
Wizualizacja stacji LNG w MZA Warszawafot. Chart FeroxStacja LNG w MZA Warszawa będzie największym tego typu obiektem w Europie

Dostawcą niezbędnego wyposażenia na stację LNG w MZA Warszawa, wykorzystującego technologie kriogeniczne, będzie firma Chart Ferox, której centrala znajduje się w Czechach. Firma opracuje także technologię funkcjonowania całego obiektu.

Zlecenie wykonania dokumentacji budowlanej wraz z projektami wykonawczymi otrzymał Górnośląski Zakład Obsługi Gazownictwa z Zabrza (GZOG). Firma jest także odpowiedzialna za uzyskanie pozwolenia na budowę obiektu, który będzie zlokalizowany w jednej z zajezdni
MZA Warszawa
, przy ul. Ostrobramskiej. Prace te są na ukończeniu, a wczesną wiosną planowane jest rozpoczęcie robót budowlano-montażowych. Niewykluczone, że GZOG będzie odpowiedzialny także za ten etap powstawania obiektu.

Stacja będzie składać się z dwóch modułów. Główną częścią obiektu będzie oczywiście moduł do tankowania LNG, obsługujący 35 przegubowych Solbusów SM 18 LNG, wyposażony w 3 podwójne dystrybutory skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz część L-CNG, w której w wyniku regazyfikacji LNG będzie dostępny sprężony gaz ziemny.

Niewykluczone, że część obiektu oferująca CNG, wyposażona w 2 dystrybutory, będzie ogólnodostępna.


Good Przydatny artykuł (11)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie