Jeśli umowa z Solbusem zostanie podpisana Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA Warszawa) zapłacą za autobusy o kilkadziesiąt milinów mniej niż przewidywały. Solbus wycenił kontrakt na 114,2 mln zł, podczas gdy w czasie ogłaszania przetargu w czerwcu 2013 r. MZA planowały wydać na ten cel 184,5 mln zł.
Przetarg udało się przeprowadzić dopiero teraz, ponieważ MZA musiały odpowiadać na kolejne pytania producentów taboru autobusowego. W efekcie jedyną firmą, która zgłosiła się do tego przetargu był Solbus. Ofertą kujawskiego producenta zajmie się teraz komisja przetargowa i zdecyduje czy spełnia on przedstawione wymagania.
Jeśli oferta zostanie oceniona pozytywnie dostawy pierwszych autobusów są przewidziane na styczeń 2015 r.
Przypomnijmy, Solbus oferuje autobusy miejskie, w których gaz ziemny jest przechowywany w postaci skroplonej (LNG). Porozumienie jakie polski producent zawarł z dostawcą LNG, którym jest Gazprom Germania, gwarantuje, oprócz dostawy pojazdów, także zaopatrzenie w paliwo gazowe. W przypadku kontraktu z MZA Warszawa przez okres 10 lat.
Warto podkreślić, że Warszawa byłaby drugim, po Olsztynie, miastem, do którego Solbus dostarczy autobusy zasilane LNG. Zasilanie autobusów miejskich za pomocą LNG jest pionierskim na skalę europejską rozwiązaniem i od powodzenia pierwszych kontraktów na dostawy takich pojazdów zależy dalszy rozwój tego rodzaju napędów w transporcie publicznym.