Start do próby odbył się 29 lipca 2013 r. w Vicenzy we Włoszech. Metę w Sztokholmie Gerhard Plattner osiągnie 2 sierpnia. Najmniejsza Skoda odwiedzi po drodze 9 europejskich państw.
Jak podaje producent, Citigo CNG zużywa 2,9 kg (3,77 m3) gazu ziemnego na każde 100 km, jednak - jak pokazuje praktyka - Gerhard Plattner pewnie osiągnie jeszcze lepszy wynik. Przy każdym tankowaniu będą rejestrowane przebiegi, objętość zatankowanego gazu oraz kwota za jaką zatankowano. W krajach nie używających euro kwoty w miejscowych walutach będą przeliczone po kursie z dnia tankowania.
Kierowca będzie korzystał w czasie pokonywania trasy z publicznych stacji sprężania gazu ziemnego. We Włoszech ma do dyspozycji 811 tego typu obiektów. Na trasie przejazdu Gerhard Plattner odwiedzi swą ojczyznę - Austrię, gdzie będzie miał możliwość zatankowania na 171 stacjach CNG, Węgry (3 stacje sprężania gazu ziemnego), a także miejsce produkcji Skody Citigo, czyli Bratysławę na Słowacji, gdzie można zatankować CNG na 9 obiektach. Stamtąd trasa prowadzi do stolicy Czech - Pragi i dalej do siedziby Skody w Mlada Boleslav. W Czechach Gerhard Plattner będzie mógł zatankować na 48 stacjach, z czego na 8 obiektach w Pradze. Później trasa przejazdu wiedzie przez Polskę (24 stacje CNG) do Sony Center w Berlinie (12 stacji CNG w samym Berlinie i 900 w Niemczech) i dalej przez Danię (2 stacje CNG) do stolicy Szwecji - Sztokholmu (20 stacji, w całej Szwecji - 132 obiekty).
Biorąc pod uwagę infrastrukturę do tankowania CNG, Polska nie wypada tak źle na trasie przejazdu Gerharda Plattnera. Na trasie Skody Citigo CNG znajdują się kraje, które będą stanowić dużo większe wyzwanie w zakresie tankowania gazu ziemnego.