Silnik 1.5 TSI G-TEC o mocy 96 kW (130 KM) w Skodzie Octavii G-TEC jest zasilany wyłącznie gazem i pracuje wg cyklu Millera, który pozwala na ograniczenie strat w suwie sprężania, a tym samym podwyższenie sprawności silnika.
Praca silnika 1.5 TSI G-TEC na gazie zmniejsza poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) o 25% w porównaniu do pracy na benzynie, zmniejsza się także emisja tlenków azotu (NOx) a emisja cząstek stałych jest zerowa. Dzięki temu nowa Octavia G-TEC jest zgodna ze standardem emisji Euro 6d.
W nowej Octavii G-TEC zastosowano 3 zbiorniki CNG. Zbiornik montowany przed tylną osią jest stalowy. Dwa pozostałe, umieszczone pod przestrzenią bagażnika są kompozytowe. Zbiorniki mogą pomieścić do 17,7 kg CNG, co zapewnia zasięg około 480 km.
Zbiornik benzyny w nowej Octavii jest traktowany jako awaryjny i mieści 11,8 l paliwa. Skoda Octavia G-TEC pracuje na benzynie wyłącznie kiedy skończy się zapas paliwa gazowego. Gdy samochód wykryje, że zbiorniki CNG zostały opróżnione automatycznie przełącza się na tryb pracy na benzynie umożliwiając bezpieczne dotarcie do stacji CNG.
Skoda Octavia G-TEC 2019 jest dostępna wyłącznie w wersji kombi w trzech poziomach wyposażenia: Active, Ambition i Style. Gazowa jednostka napędowa jest konfigurowana z siedmiobiegową skrzynią DSG.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.