Christian Strube
członek zarządu Skoda ds. Rozwoju technicznego
W nadchodzących latach gaz ziemny będzie odgrywał kluczową rolę w ofercie silników Skoda z uwagi na konieczność obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2). Nasze silniki na gaz ziemny stają się coraz bardziej popularne wśród klientów ze względu na ich niską emisję. A każdy, kto zdecyduje się jeździć Skodą Scalą G-TEC, w przyszłości skorzysta również ze stosunkowo niskich kosztów gazu ziemnego jako paliwa silnikowego w wielu krajach.
Nowa Skoda Scala G-TEC dołącza do Octavii G-TEC jako drugi model zasilany gazem ziemnym w ofercie Skody.
Silnik 1.0 G-TEC
Samochód jest napędzany trzycylindrowym silnikiem 1.0 G-TEC o pojemności 1 litra, który dzięki zastosowaniu turbodoładowania osiąga moc 66 kW (90 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 160 Nm jest przekazywany przez ręcznie sterowaną skrzynię biegów o 6 przełożeniach na przednie koła.
Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6d.
Zbiorniki CNG
Zamontowane w przestrzeni podwozia 3 zbiorniki mieszczą 13,8 kg gazu ziemnego (CNG) sprężonego do 20 MPa.
Zasięg Skody Scali G-TEC
Taki zapas paliwa gazowego zapewnia zasięg około 410 km. Po wyczerpaniu zapasu CNG samochód automatycznie przełącza się na benzynę. Jej 9-litrowy zbiornik pozwala na pokonanie nawet 220 km. Łącznie zasięg nowej Skody Scali G-TEC wynosi zatem 630 km.
Przestrzeń bagażowa
Zbiorniki CNG nie ograniczają przestrzeni bagażowej, której objętość w Skodzie Scali G-TEC wynosi 339 l. Jak podają przedstawiciele Skody jest to największa wartość wśród pojazdów napędzanych gazem ziemnym w tym segmencie.
Gaz ziemny - etap przejściowy
Gaz ziemny jest uważany przez Skodę za wydajną, przyjazną środowisku technologię przejściową na drodze wiodącej ku upowszechnieniu napędów elektrycznych.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.