Shell - wzrost drogowych dostaw LNG w Azji

Piotr Złoty
źródło: Reuters, Hazira LNG & Port
Dodany: 14.03.2018

 
Steve Hill, wiceprezes Shell Energy, zapowiedział, że firma planuje rozbudować terminal LNG na zachodnim wybrzeżu Indii o możliwość załadunku skroplonego gazu ziemnego na cysterny drogowe.

 

Usługa będzie oferowana już w 2019 r. i umożliwi dostarczanie LNG do odbiorców przemysłowych, którzy nie mają dostępu do sieci gazowej.

Steve Hill

wiceprezes Shell Energy

Drogowy transport LNG ma duży potencjał wzrostu ponieważ niezawodność dostaw energii jest istotną kwestią w Indiach. Kraj ten dysponuje niewystarczającą infrastrukturą przesyłową dlatego niektóre terminale importowe wprowadzają urządzenia do tankowania cystern LNG.

Shell Gas, spółka Royal Dutch Shell ma większościowy pakiet w terminalu LNG w Hazirze w południowo-zachodnich Indiach. Udziały w tym przedsięwzięciu ma także francuska firma Total.

Drogowe dostawy LNG w Chinach

Ilość skroplonego gazu ziemnego (LNG) przewożonego naczepami kriogenicznymi stanowi już blisko 1/10 całkowitego zużycia tego paliwa w Chinach (w 2014 r. było to tylko 5,6%). Zużycie gazu ziemnego w Chinach wyniosło w 2017 r. około 240 mld m³.

Shell ocenia, że popyt na LNG w Chinach ponownie wzrośnie w 2018 r. Kraj ten, który jest drugim na świecie importerem LNG rozszerza bowiem program przejścia energetyki i ciepłownictwa z węgla na o wiele mniej emisyjny gaz w dużych przemysłowych miastach.

Steve Hill

wiceprezes Shell Energy

Chiny i Indie są krajami o dużej populacji, z szybko rozwijającymi się gospodarkami i dużymi wyzwaniami dotyczącymi jakości powietrza, w których gaz ma niewielki udział w miksie energetycznym. Trudno przewidzieć kiedy to nastąpi ale jestem pewien, że będziemy także świadkami gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na gaz w Indiach.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie