Obecnie firma powiększa tabor pojazdów zasilanych skroplonym gazem ziemnym o kolejne 8 ciężarówek. Tym razem także postawiono na Scanię. Firma Tielbeke odebrała 8 ciągników Scania G340 LNG.
Zatrudniająca 450 pracowników firma Tielbeke Logistics jest jednym z największych holenderskich przewoźników i dysponuje 250 pojazdami ciężarowymi, wśród których dominują Scanie, stanowiące 80% taboru.
Ciągniki Scania G340 LNG z kabinami Highline będą zaopatrywać holenderskie drogerie Kruidvat.
Zarówno przewoźnik jak i właściciel drogerii przywiązują dużą wagę do stosowania jak najbardziej ekologicznych środków transportu, a pojazdy zasilane LNG gwarantują o 90% mniejszą emisję tlenków azotu i cząstek stałych w porównaniu z samochodami napędzanymi silnikami Diesla, a emisja dwutlenku węgla jest niższa o 15%.
Kierowcy firmy mieli obawy co do parametrów zasilanych gazem silników i związanych z tym osiągów samochodów. W praktyce okazało się, że Scanie G340 LNG praktycznie nie ustępują wersjom dieslowskim pod względem wartości uzyskiwanego momentu obrotowego.
Ciągniki mają rocznie pokonywać nawet 100 tys. km.
Pojazdy zostały wyprodukowane w Holandii w zakładzie Scania Zwolle i będą obsługiwane w serwisie Scanii w Lemelerveld.
Rok wcześniej firma stała się pierwszym holenderskim użytkownikiem zasilanych LNG Scanii Euro 6. Wtedy zakupiono zabudowane jako chłodnie podwozia wyposażone w nadwozia holenderskiej firmy Heiwo z agregatami chłodniczymi Carrier Supra 1250, które są napędzane elektrycznie. W połączeniu z układem napędowym pojazdu wyposażonym w znacznie cichszy w stosunku do Diesla silnik gazowy pozwoliło to spełnić gazowym Scaniom wymagania certyfikatu Piek, który limituje poziom emisji hałasu.
Samochody te są wykorzystywane do wykonywania dostaw do sieci holenderskich supermarketów Albert Heijn, która podobnie jak Tielbeke i rząd krajowy koncentrują się na zrównoważonym rozwoju logistyki miejskiej, w który doskonale wpisują się zasilane LNG ciężarówki Scania.