Scania jest dostosowana do pracy w dystrybucji miejskiej przede wszystkim przez wyciszenie pracy jednostki napędowej. Zastosowanie silnika o zapłonie iskrowym, zasilanego gazem ziemnym spowodowało zmniejszenie hałasu o 50% w porównaniu z dieslowską jednostką napędową, co pozwala na wykonywanie dostaw wcześnie rano lub w nocy.
Zasilanie sprężonym gazem ziemnym lub biogazem pozwala znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych zanieczyszczeń. W porównaniu do standardowego (napędzanego silnikiem Diesla) pojazdu Euro 6 gazowa Scania wytwarza 68% mniej cząstek stałych (PM), 39% mniej tlenków azotu (NOx).
Dodatkowo zastosowano wiele udogodnień dla kierowcy, ułatwiających pracę w mieście.
Jestem niesamowicie dumny, że w ramach zobowiązania do dokonywania przez DHL przewozów w sposób bezpieczniejszy, czystszy i bardziej cichy wprowadziliśmy do naszej floty nowy koncepcyjny pojazd. Wierzę, że ciężarówka ta wyznaczy naszej branży przyszłościowy kierunek rozwoju. DHL będzie nadal inwestować w innowacyjne technologie napędowe, wykorzystanie paliw alternatywnych, systemy zapobiegania wypadkom i szkolenia kierowców, aby zapewnić naszym klientom najlepsze usługi oraz wspieranie zdrowego środowiska w Wielkiej Brytanii.
Tim Slater, dyrektor zarządzający, DHL UK & Ireland