Premiera nowych modeli Volvo, także CNG i LNG

Piotr Złoty, Volvo Trucks Polska
źródło: Volvo Trucks Polska
Dodany: 16.09.2020
Informacja producenta

 
Volvo Trucks Polska zaprezentowało najnowszą gamę pojazdów Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX. To największa w historii firmy premiera. Nowe modele – z gwarancją jeszcze większego komfortu jazdy, bezpieczeństwa i lepszych osiągów – są już w sprzedaży.

 
REKLAMA

Małgorzata Kulis

dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska

To historyczny moment i ogromne przedsięwzięcie. Jeszcze nigdy nie wprowadzaliśmy na rynek czterech modeli równocześnie. W naszych działaniach inspirujemy się przede wszystkim potrzebami naszych klientów i kierowców. Prezentowane pojazdy są odpowiedzią właśnie na te potrzeby.

Nowe Volvo FM w wersji CNGfot. CNG-LNG.plZabierak hakowy KH-Kipper na gazowym (CNG) podwoziu Volvo FM

Z myślą o kierowcach

Volvo FH i Volvo FH16 zyskują nowy wygląd, w tym reflektory główne LED w kształcie litery V z aktywnymi światłami mijania, nową konstrukcję maskownicy wlotu powietrza oraz komfortową i przestronną kabinę (a w zasadzie pięć rodzajów kabin z różnymi wersjami wykończenia), w której udało się wygospodarować 600 litrów dodatkowej przestrzeni.

Ciągnik siodłowy Volvo FH LNGfot. CNG-LNG.plGazodieslowski ciągnik siodłowy Volvo FH. Widoczny zbiornik LNG umieszczony na lewej podłużnicy ramy

Wewnątrz znajduje się nowa deska rozdzielcza z 12-calowym cyfrowym wyświetlaczem zestawu wskaźników i 9-calowym wyświetlaczem dodatkowym, obsługującym m.in. nawigację czy obraz nawet z ośmiu kamer zewnętrznych pojazdu. Intuicyjne i sterowane głosowo menu zapewnia łatwy dostęp do informacji o pojeździe oraz czasie pracy kierowcy. Modele zostały wyposażone również w zmodernizowany wybierak skrzyni biegów I-Shift oraz nową nawigację.

Jednak największe zmiany zaszły w Volvo FM i Volvo FMX. Modele te zyskały nowe kabiny z możliwością dodatkowej ich optymalizacji pod kątem różnych zastosowań. Większa szyba przednia, nowe lusterka, obniżona linia drzwi, węższe słupki przednie i reflektory dodatkowe zapewniają kierowcy jeszcze lepszą widoczność. Dodatkowo, w modelach można zamontować do 8 kamer, w tym kamerę narożną po stronie pasażera, przesyłającą widok z boku pojazdu na dodatkowy wyświetlacz.

Komfort prowadzącego dodatkowo zwiększa nowy wybierak skrzyni biegów I-Shift i możliwość regulacji kolumny kierownicy w trzech płaszczyznach, co pozwala lepiej dostosować indywidualną pozycję kierowcy podczas jazdy. Kabina jest wyciszona i bardziej przestronna (kabina Globtrotter ma 960 litrów pojemności, o 340 litrów więcej, a kabina dzienna – 190 litrów, o 60 litrów więcej).

Małgorzata Kulis

dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska

Wnętrza wszystkich modeli zostały ulepszone z myślą o potrzebach kierowców. Zyskali oni łatwy dostęp do najróżniejszych sterowników, przycisków czy paneli dotykowych, a także większą przestrzeń i lepszą widoczność. Nowe funkcjonalności nie tylko pozwalają poprawić komfort pracy kierowców, ale przede wszystkim mają wzmocnić ich bezpieczeństwo na drodze.

Zbiornik AdBlue, zbiornik oleju napędowego i zbiornik oleju układu hydraulicznego w gazowym Volvo FHfot. CNG-LNG.plNa prawej podłużnicy ramy Volvo FH zamontowano zbiornik AdBlue, zbiornik oleju napędowego i zbiornik oleju układu hydraulicznego, co mniej więcej obrazuje proporcję w jakich dawkowane są oba paliwa (ON i gaz ziemny przechowywany w postaci LNG). Niewielka dawka diesla ulega samozapłonowi i inicjuje proces spalania zasadniczej dawki gazu ziemnego.

Zmiany wprowadzone w Volvo FM i FMX zwiększają także wydajność pojazdów. Nowa oś zespolona, wytrzymująca nacisk do 38 ton, dzięki czemu DMC pojazdu może wynosić nawet 150 ton, pozwala zwiększyć ładowność nawet o 5,6 tony. Po modernizacji przedniego zawieszenia nacisk na przednią oś może wynosić do 10 ton lub – w przypadku podwójnej przedniej osi – do 20 ton.

Pełna automatyzacja, większy komfort

Samochody wyposażone są w udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC) działający przy każdej prędkości. Tempomat zyskał m.in. funkcję start/stop, co oznacza, że po zatrzymaniu samochód samoczynnie będzie się rozpędzał do zadanej prędkości, dostosowując jazdę do warunków drogowych. Z kolei tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy) zapobiega niepożądanemu przyspieszeniu.

Nowe modele posiadają także Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) współpracujący z Układem Ostrzegającym o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układem Stabilizacji Toru Jazdy. Dodatkowo dostępny jest Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa, jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.

Nowy system rozpoznawania znaków drogowych na wyświetlaczu zestawu wskaźników wyświetla znak ograniczający możliwość wyprzedzania, wskazujący na rodzaj drogi czy ograniczenie prędkości.

Piotr Werner

menadżer produktu w Volvo Trucks Polska

Wszystkie te systemy są w pełni zautomatyzowane, co przełoży się na jeszcze większy komfort pracy kierowcy. Wierzymy, że nasze samochody odegrają dużą rolę, jeśli chodzi o wzrost rentowności oraz zdolności naszych klientów do konkurowania w biznesie i o najlepszych kierowców.

Jeszcze mniejsze zużycie paliwa

Pod maską nowych modeli znajduje się – doskonale znany już klientom Volvo Trucks – ekonomiczny silnik D13TC z technologią Turbo Compound. Zużywa on nawet o 10% paliwa mniej w przewozach długodystansowych niż silnik poprzedniej generacji.

Małgorzata Kulis

dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska

Ekonomika paliwowa jest nam bardzo bliska i poczyniliśmy w tej kwestii duże postępy. Oszczędności w nowych modelach będą jeszcze większe, m.in. dzięki zastosowaniu jeszcze szybszych przełożeń tylnych osi. Niezmienne ważne są dla nas także najwyższa jakość i ochrona środowiska naturalnego. Jesteśmy dumni z tego produktu.

Nowe samochody są już w sprzedaży. Ich produkcja i pierwsze dostawy ruszą w marcu 2021 roku.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy