W związku z tym wprowadzenie na rynek północnoamerykański silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego LNG zostaje zawieszone. Plany przewidywały wprowadzenie go do oferty w 2015 r. (więcej w artykule Nowy silnik Volvo D13 LNG w 2015 roku).
Będą natomiast kontynuowane badania związane z silnikami zasilanymi DME (eterem dimetylowym), a gazowe silniki o zapłonie iskrowym będą nadal oferowane w samochodach ciężarowych Volvo VNM i Volvo VNL. Przypomnijmy, że jedynym dostawcą zbiorników używanych przez Volvo w samochodach zasilanych DME jest polska firma STAKO.
Decyzja Volvo wynika z niewielkiego, w ostatnim roku, przyrostu infrastruktury do tankowania gazu ziemnego, która mogłaby obsługiwać pojazdy dalekodystansowe.
Volvo nadal podtrzymuje, że DME, które można wytwarzać z gazu ziemnego jest obiecującym paliwem dla transportu ciężkiego. Testy drogowe pojazdów napędzanych DME będą nadal prowadzone przez wybranych użytkowników, lecz Volvo nie ustaliło jeszcze daty komercjalizacji tego rozwiązania. Nadal monitorowany jest rynek i jego zainteresowanie paliwem DME.