Celem działań PGNiG jest dostosowanie infrastruktury drogowej w naszym kraju na głównych szlakach komunikacyjnych do wymagań europejskich, które przewidują, że w 2025 r. co 150 km na głównych szlakach komunikacyjnych ma znajdować się stacja CNG. Więcej o tym w artykule Infrastruktura paliw alternatywnych - dyrektywa UE.
Kolejnym bardzo ciekawym rozwiązaniem, z którym można było zapoznać się na targach Pol-Eco-System był system jednoczesnego zasilania silnika o zapłonie samoczynnym olejem napędowym i gazem ziemnym (gazodiesel) firmy Europegas. Firma od dawna oferuje takie rozwiązania oparte na LPG. Teraz jednak pracuje nad wersją CNG, która pozwala na zastąpienie gazem ziemnym nawet 80% dawkowanego do silnika oleju napędowego.
System ten zaprezentowano w samochodzie MAN TGA spełniającym wymagania normy Euro 5. Jak dowiedzieliśmy się od przedstawiciela firmy zastosowano w nim nowe rozwiązania m.in. w postaci nowych reduktorów CNG, które są w stanie obsłużyć tak duży silnik. System ma być gotowy do końca roku, co w praktyce może oznaczać, że jego premierowy pokaz może odbyć się na przyszłorocznych targach GasShow 2016.
Iveco na swoim stoisku zaprezentowało nowe Eurocargo, które już jest dostępne w wersji gazowej, a w Strefie Metanu gazowego Daily i ciągnik siodłowy Iveco Stralis, który jest wyposażony zarówno w butle CNG jak i duży zbiornik LNG. Podobny samochód prezentowano także na ekspozycji zewnętrznej. Zasilanym gazem ziemnym Pojazd należący do PGK Śrem pracuje w przedsiębiorstwie już od 1 stycznia 2015 r. Na początku był tankowany wyłącznie CNG ale obecnie już na roboczo jest tankowany na własnej stacji, której otwarcie zaplanowano na początek grudnia 2015 r.
Firma oprócz Stralisa LNG ma także w swej flocie 5 pojazdów CNG, które także będą tankowane na własnej stacji, która będzie wyposażona także w moduł CNG. 2 z nich to także Stralisy w wersji CNG, choć plany przewidują zainstalowanie w nich kriogenicznych zbiorników na LNG, co pozwoli w większym stopniu wykorzystywać skroplony gaz ziemny.
Docelowo w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Śrem mają pracować wyłącznie samochody zasilane gazem, choć przejściowo w nowszych samochodach planuje się także wykorzystanie instalacji gazodieslowskich.
W Strefie Metanu na targach Pol-Eco-System 2015 prezentowała się także firma Gazprom Germania, która od kilku lat oferuje, wraz z firmą Solbus, dostawy skroplonego gazu ziemnego do autobusów miejskich tej polskiej firmy.
Jak zwykle na tych targach prezentowano zaawansowane agregaty kogeneracyjne, choć ich tegoroczna ekspozycja była chyba nieco skromniejsza niż rok temu.
To samo można powiedzieć o całej imprezie. Targi Pol-Eco-System 2015 były znacznie mniejsze niż zeszłoroczne Poleko. Mniejsza ilość sprzętu, skromniejsze pokazy dynamiczne, lecz z pewnością dużo większa liczba szkoleń i prezentacji to obraz tegorocznej imprezy. Jednak ekspozycja pojazdów gazowych Strefie Metanu była jedną z najciekawszych wśród wszystkich dotychczasowych edycji tej części targów Pol-Eco-System 2015, a wcześniej Poleko.