Zgodne z normą Euro 6 wersje Eurocargo zadebiutowały zaledwie dwa lata temu (w 2013 r.), ale teraz, dzięki kolejnym zmianom, przeznaczony do celów dystrybucji miejskiej pojazd ma być jeszcze bardziej „stylowy, przyjazny środowisku, bezpieczny, wygodny, oszczędny i łatwy w manewrowaniu”. Pod zmodyfikowaną kabiną wersji CNG spoczywa (no chyba że akurat pracuje) 210-konna wersja silnika Tector, oddająca do dyspozycji kierowcy moment obrotowy o wartości 750 Nm oraz charakteryzująca się wyjątkowo niskimi ilościami „wydychanych” spalin.
Żeby nie być gołosłownym, Iveco podaje konkrety: metanowe Eurocargo emituje o 10% mniej dwutlenku węgla, o 35% mniej tlenków azotu i o 95% mniej cząstek stałych niż odpowiedniki napędzane silnikami Diesla. To zaś oznacza, że ciężarówka spełnia wymagania normy Euro 6 Step C i może wjeżdżać do stref, do których inne pojazdy spalinowe nie mają wstępu. Co również ważne, Eurocargo CNG jest znacznie cichsze niż odmiany wysokoprężne, a dzięki temu lepiej nadaje się do pracy w nocy.
Nasze nowe Eurocargo to ciężarówka, którą miasta polubią. Każdy doceni ten pojazd: miasta za niską uciążliwość dla środowiska, właściciele za wydajność i niski współczynnik TCO (całkowity koszt posiadania), kierowcy natomiast za to, że Eurocargo jest prawdziwym biurem na kołach – wygodnym, funkcjonalnym, łatwym w prowadzeniu i ergonomicznym.
Pierre Lahutte, prezes marki Iveco
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.