Pierwsza dostawa miała miejsce 11 grudnia 2015 r. kiedy to katarski metanowiec Al Nuaman wpłynął do świnoujskiego gazoportu. Statek dostarczył 210 tys. m3 skroplonego gazu ziemnego do testów instalacji terminalu. Druga dostawa, zrealizowana tym samym statkiem miała miejsce na początku lutego 2016 r.
W lipcu do Świnoujścia ma przepłynąć pierwszy statek z komercyjnym ładunkiem LNG. Informacja została przekazana przez prezesa Polskiego LNG Jana Chadama 24 lutego 2016 r. na posiedzeniu sejmowej Komisji ds. energii i skarbu państwa. Zgodnie z nią gazowiec przypłynie do terminalu w Świnoujściu 16 lipca.
Terminal LNG jest jednym z elementów zapewniających bezpieczeństwo energetyczne Polski, który wraz z nową infrastrukturą, wirtualnym rewersem na gazociągu jamalskim, a także podziemnymi magazynami oraz własnym wydobyciem gazu ziemnego uniezależnia Polskę od dostaw gazu rosyjskiego.
Terminal pozwala na odbiór gazu ziemnego dostarczanego drogą morską z każdego kierunku na świecie. Roczna zdolność regazyfikacyjna wynosi obecnie 5 mld m3, co odpowiada jednej trzeciej krajowego zapotrzebowania. Rozważa się też rozbudowę możliwości regazyfikacyjnych terminalu do 7,5 mld m3 rocznie.
Prezes polskiego operatora przesyłowego Gaz System, Tomasz Stępień powiedział w czasie posiedzenia sejmowej komisji, że czas pomiędzy ostatnią dostawą ”techniczną” a pierwszą komercyjną może być wykorzystany zgodnie z kilkoma rozważanymi scenariuszami. Mają one na celu zopytmalizowanie przejścia terminalu z fazy testów i uruchamiania do komercyjnego wykorzystania. Rozważana jest możliwość dokupienia kolejnej partii gazu w celu przeprowadzenia kolejnych testów rozruchowych lub przyjęcia statku z dostawą komercyjną wcześniej. Obie możliwości zostały zasygnalizowane PGNiG.