Elżbieta Śreniawska, prezes MPK w Kielcach podczas uroczystego podpisania listu intencyjnego z PGNiG OD wyjaśniła w swej wypowiedzi konieczność modernizacji taboru wynikającą z jednej strony z umowy z miastem oraz wprowadzanych zmian legislacyjnych, które wręcz wymuszają określony udział pojazdów niskoemisyjnych we flotach realizujących zadania publiczne dla samorządów.
Elżbieta Śreniawska
prezes MPK w Kielcach
Ustawodawstwo unijne i polskie idzie w kierunku niskoemisyjności co oznacza dla nas konieczność wybrania kierunku, który będziemy mogli realizować. Myśleliśmy o elektromobilności ale biorąc pod uwagę, że są to ogromne koszty zdecydowaliśmy, że niskoemisyjny transport to będzie transport CNG. Nad tą umową z PGNiG pracowaliśmy od ponad 2 lat i zapewniam, że pierwsze autobusy z napędem CNG wyjadą na ulice Kielc już w styczniu 2020 r.
Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny odpowiedzialny za sektor CNG przedstawił zalety stosowania paliw metanowych w transporcie miejskim, które niestety nie są znane jeszcze wszystkim. Odniósł się także do wprowadzanych w Polsce zmian legislacyjnych, które wspomagają rozwój branży komunikacji miejskiej w oparciu o gaz ziemny.
Marcin Szczudło
wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny
W ciągu ostatnich 2 lat opiniowaliśmy i stanowiliśmy merytoryczne wsparcie przy opracowywaniu wielu zmian legislacyjnych, które pomogą pobudzić ten segment rynku. To jest m.in. ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która spowodowała jeszcze większe zainteresowanie ze strony samorządów. Kolejny krok, który pozwoli na rozwijanie się tego segmentu, ale także spowoduje, że będzie to rozwiązanie jeszcze bardziej ekonomiczne to zerowa stawka akcyzy na CNG, o którą zabiegaliśmy.
PGNiG Obrót Detaliczny poprzez konsekwentne działania mające na celu rozwój transportu publicznego w oparciu o gaz ziemny ma szansę doprowadzić do zwiększenia liczby ogólnodostępnych stacji CNG, a tym samym wspomóc rozwój napędów gazowych w innych sektorach, także wśród użytkowników indywidualnych, dla których oferty samochodów fabrycznie dostosowanych do zasilania CNG staną się realną alternatywą dla pojazdów napędzanych benzyną, olejem napędowym i LPG.