W 2014 r. wyprodukowano i sprzedano 18 tys. samochodów zasilanych gazem ziemnym. Największe wzrosty zanotowano w segmencie pojazdów ciężkich. Ich sprzedaż wzrosła o 30% w stosunku do 2013 r., co przekłada się na większą o 2 tys. sztuk liczbę pojazdów.
Tak duży wzrost jest wynikiem rosnącej sprzedaży ciężarówek komunalnych (śmieciarek), silnego wzrostu zamówień sektora transportu publicznego (autobusy miejskie) oraz dostępnością nowego silnika Cummins Westport ISX-12G. Był to pierwszy pełny rok sprzedaży tej jednostki napędowej.
W kategorii pojazdów średnich zanotowano 24% wzrost (choć produkcja w tym sektorze jest nadal niewielka).
Spadła natomiast sprzedaż lekkich pojazdów. Spadek o 34% jest wynikiem zmniejszenia zamówień z sektora poszukiwań i wydobycia ropy naftowej i gazu, który był motorem napędowym sprzedaży samochodów tej kategorii w 2012 i 2013 r. Spadek ten oznacza, że na rynku pojawiło się 3,5 tys. mniej samochodów tej kategorii.
Spadki sprzedaży, a tym samym produkcji były związane z dużymi spadkami cen ropy naftowej oraz paliw z niej wytwarzanych czyli benzyny i oleju napędowego. Spadki te rozpoczęły się pod koniec czerwca 2014 r.
Wspomniany 6,5-procentowy spadek liczby wyprodukowanych i sprzedanych samochodów gazowych w Stanach Zjednoczonych przekłada się na około 1250 pojazdów. Specjaliści są jednak dobrej myśli i oczekują, że w 2015 r. poziom produkcji i sprzedaży zostanie utrzymany lub ulegnie niewielkiemu wzrostowi.