Landi Renzo ułatwia dostęp do technologii dual fuel

Piotr Złoty
źródło: Confartigianato
Dodany: 30.12.2013

 
100 przedsiębiorców z Confartigianato – organizacji zrzeszającej małe przedsiębiorstwa wzięło udział w konferencji na temat możliwości wprowadzania innowacji w ich funkcjonowaniu. Skupiono się na ograniczaniu kosztów eksploatacji samochodów używanych w firmach.

 

W regionie Marche, gdzie odbywała się konferencja, w małych firmach używanych jest około 141 tys. lekkich pojazdów użytkowych i 3,2 tys. autobusów liniowych i turystycznych. Cena oleju napędowego we Włoszech jest jedną z najwyższych w Europie, zatem potencjał obniżenia kosztów eksploatacji związanych z paliwem jest bardzo duży.

Reprezentanci podmiotów zangażowanych w porozumienie w sprawie propagowania technologii dual fuelfot. ConfartigianatoReprezentanci podmiotów zangażowanych w porozumienie w sprawie propagowania technologii dual fuel

Wysokie koszty eksploatacji pojazdów skłoniły organizację Confartigianato do zawarcia porozumienia ze spółką Landi Renzo. Ma ono na celu obniżenie kosztów instalacji systemów dual fuel (gazodiesel) w pojazdach komercyjnych dla członków Confartigianato o około  20-30%.

Instalacje Landi Renzo Omegas Dual Fuel służące do jednoczesnego zasilania silników olejem napędowym i gazem ziemnym (CNG) pozwalają na obniżenie kosztów eksploatacji samochodów związanych z paliwem nawet o 30%. Ma to podstawowy wpływ na finanse, szczególnie małych przedsiębiorstw oraz ich konkurencyjność na rynku.

Dodatkowo kilka warsztatów zrzeszonych w Federmetano, organizacji zrzeszającej podmioty branży CNG, oferuje rabat w wysokości 600 euro na montaż instalacji gazodiesla.

Projekt został zaprezentowany na konferencji, której tematyka była związana z oszczędzaniem energii i bezpieczeństwem w ruchu drogowym, która odbyła się pod patronatem Izby Handlowej w Ankonie. Brały w niej udział wszystkie strony zaangażowane w porozumienie: przedstawiciele firmy Martinelli, będącej jednym z warsztatów montujących instalacje Landi Renzo, Dante Natali – prezydent Federmetano, Salvatore Fortuna – prezes Confartigianato w regionie Marche, Gilberto Gasparoni – Sekretarz Transportu tej organizacji i Roberto Renzi – prezes związku inżynierów prowincji Ankona.

Organizacja przyjęła także konkretne wnioski mające na celu ułatwienie swobodnego poruszania się pojazdów CNG, także w obszarach podlegających ograniczeniom ruchu kołowego w ramach ograniczania emisji cząstek stałych.


Good Przydatny artykuł (5)
Bad Mógłby być ciekawszy (2)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie