... z wykorzystaniem systemów Landi Renzo DDF (Diesel Dual Fuel).
Adaptacje do zasilania gazowego silników Detroit Diesel serii 60 o pojemności skokowej 12,7 l wykonała firma Baker Electromotive.
Jest ona amerykańskim partnerem Landi Renzo w zakresie wdrażania systemów dual fuel.
Układ zasilania Landi Renzo DDF (Diesel Dual Fuel) jest zasilany paliwem gazowym przechowywanym w bardzo lekkich zbiornikach typu 4 (wykonany z tworzywa liner owinięty włóknem węglowym przesyconym żywicą epoksydową).
Zastosowano 4 zbiorniki Q-Lite firmy Quantum zamontowane za kabiną kierowcy.
Pozytywnie oceniamy pojazdy dual fuel eksploatowane w naszej flocie. Osiągnęły one optymalne oszczędności związane z paliwem i dysponują odpowiednim zasięgiem. Jesteśmy teraz w trakcie zamawiania drugiej partii systemów DNG (Dual Fuel CNG) w firmie Baker Electromotive i mamy plany zakupu dodatkowych ciężarówek DNG.
Scott Meerdink, prezes Meerdink Trucking Inc.
Ciągniki Freightliner dual fuel firmy Meerdink charakteryzują się znacznie zmniejszoną emisją szkodliwych składników spalin, przede wszystkim cząstek stałych, co jest zasługą certyfikowanego przez EPA (Environmental Protection Agency) systemu Landi Renzo montowanego do fabrycznie regenerowanych silników Detroit Diesel serii 60 o pojemności 12.7 l bez układu EGR.
Oferowany przez Landi Renzo i montowany przez Baker Electromotive gazowy system zasilania jest objęty 2-letnią gwarancją, ograniczoną do przebiegu 250 tys. mil.
Montaż instalacji gazowej nie narusza 3-letniej gwarancji, ograniczonej przebiegiem 300 tys. mil, którą objęta jest regenerowana jednostka napędowa Detroit Diesel S60.