Milano-Cortina-Tokyo 2021 samochodem na CNG

Piotr Złoty
źródło: Milano Cortina Tokyo 2021 - Ripartiamo insieme
Dodany: 14.06.2021

 
10 czerwca 2021 r. samochód zasilany gazem ziemnym, Toyota C-HR Hybrid, wyruszył w podróż z Mediolanu, który wraz Cortiną d’Ampezzo będą organizatorami Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2026 r., do Tokio będącym już w lipcu 2021 r. gospodarzem Letnich Igrzysk Olimpijskich 2020 (przesuniętych o rok w wyniku pandemii).

 

Toyota C-HR - CNG

Hybrydowy układ napędowy Toyoty C-HR z silnikiem 1.8 o mocy 99 KM współpracuje z elektryczną jednostką napędową generując w sumie 122 KM mocy. Benzynowy silnik będący podstawowym źródłem napędu samochodu dostosowano do zasilania gazem ziemnym (metanem) lub jego odnawialną odmianą - biometanem.

Toyota C-HR Hybrid CNGfot. CNG-LNG.plToyota C-HR Hybrid - tankowanie CNG

Landi Renzo

Zastosowano gazowy (metanowy) układ zasilania firmy Landi Renzo, który został zamontowany w firmie Valtiberina Piccini Impianti zajmującej się adaptacją pojazdów (osobowych i użytkowych, z silnikami benzynowymi i Diesla) do zasilania gazowego.

Główni partnerzy

Obie firmy Landi Renzo i Piccini oraz firma Snam i Autotest Motorsport są głównymi partnerami tego przedsięwzięcia, w ramach którego zasilana metanem Toyota ma do pokonania trasę 25 000 km z Mediolanu do Tokio i z powrotem.

Główni bohaterowie

Bohaterami tej wyprawy są pasjonaci paliw gazowych, którzy mają na koncie różnego rodzaju wyprawy pojazdami napędzanymi LPG czy CNG. Mieszkający w Kazaniu w Rosji, Guido Guerrini, włoski kierowca rajdowy i pilot odnoszący liczne sukcesy w FIA Alternative Energies Cup oraz rzymski dziennikarz Roberto Chiodi. Obaj mają doświadczenie w tego rodzaju długodystansowych wyprawach.

Ponad 25 tys. km na LPG w 2008 r.

Guido Guerrini z innym partnerem, Andreą Gnaldi Coleschim w 2008 r. przebyli trasę o długości 25 852 km, pomiędzy Turynem, w którym zorganizowano Zimowe Igrzyska Olimpijskie w 2006 r. a Pekinem będącym gospodarzem Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2008 r. Podróżowali Fiatem Mareą 1.6 16 V z 1999 r. odwiedzając 17 krajów. Tamta wyprawa promowała inne paliwo gazowe - LPG. 95% trasy zostało pokonane z wykorzystaniem autogazu.

Toyota C-HR Hybrid CNGfot. CNG-LNG.plFabio Ghizzi General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska i Guido Guerrini przy zasilanej CNG Toyocie C-HR Hybrid

Rzym-Wołgograd na gazie

Kolejna wyprawa z Rzymu do Wołgogradu miała miejsce w 2011 r. i odbyła się chińskim pickupem Gonov z napędem gazowym. Wszystkie kolejne podróże Guido Guerrini odbywały się pojazdami z napędem gazowym lub gazowo-dieslowskim.

Ostatnia, w 2018 r., Toyotą Hilux z gazodieslem.

Warto wiedzieć

Guido Guerrini został mile zaskoczony w Czechach, gdzie opłaty autostradowe dla pojazdów gazowych są o połowę niższe.

Przystanek - Landi Renzo Polska

Podobnie jest teraz. Gazowa Toyota C-HR Hybrid po 2 dniach od wyruszenia z Mediolanu (10 czerwca 2021 r.) dotarła do Warszawy, gdzie w firmie Landi Renzo Polska miała miejsce uroczystość powitania Guido Guerriniego.

Później samochód został zatankowany na stacji CNG firmy PGNiG przy ulicy Prądzyńskiego. Po obiedzie gazowa Toyota udała się w kierunku Litwy, a już 14 czerwca zameldowała się na Łotwie.

Szerokiej drogi.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie