Testy zderzeniowe samochodów CNG w USA

Piotr Złoty
źródło: LANDI RENZO USA
Dodany: 29.06.2017

 
Prawo amerykańskie nakazuje wykonywanie prób zderzeniowych w pojazdach zasilanych CNG, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 10 tys. funtów (4536 kg) oraz w gazowych autobusach szkolnych (bez względu na DMC).

 

Norma Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) 571.303 określa wymagania dla gazowych układów zasilania CNG. Według tych przepisów każdy pojazd CNG, których dopuszczalna masa całkowita wynosi poniżej 10 tys. funtów (4536 kg), np. Fordy: F-150, F-250, F-350 czy Transit musi przejść próbę zderzeniową.

Ford F-250 CNGfot. LANDI RENZO USAFord F-250 CNG po przeprowadzonej próbie zderzeniowej w ramach regulaminu FMVSS 571.303

Takie testy są przeprowadzane przez firmę LANDI RENZO USA, która jest dostawcą gazowych układów zasilania CNG m.in. dla Forda w ramach sieci Ford Qualified Vehicle Modifier.

Zgodnie z zapisami w regulaminie FMVSS 571.303 celem badania jest zmniejszenie liczby wypadków śmiertelnych i obrażeń ciała powstałych w wyniku pożaru, które wynikają z wycieku paliwa podczas i po awarii pojazdu silnikowego.

W ramach procedury FMVSS 571.303 wykonywana jest próba zderzeniowa. Po jej wykonaniu przez 60 minut mierzy się spadek ciśnienia w części wysokociśnieniowej instalacji, który nie może przekroczyć określonych w regulaminie wartości (1062 kPa).

LANDI RENZO USA zwraca uwagę, że jest to bardzo ważne badanie dla pojazdów CNG. Każdy użytkownik (indywidualny i flotowy) w Stanach Zjednoczonych powinien mieć świadomość, że takie badanie powinno być wykonywane. Firma namawia by pytać sprzedawców o zgodność samochodów CNG oferowanych w USA z normą FMVSS 571.303, żądając pisemnego oświadczenia producenta pojazdu o zastosowaniu się do tej procedury.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie