Konferencji będzie przyświecać hasło „Gaz ziemny – bieżąca alternatywa dla mobilności”, wyrażające dostępność paliw na bazie metanu i łatwość, z jaką można nimi zastąpić paliwa konwencjonalne, bazujące na ropie naftowej. W Hiszpanii, która jest gospodarzem i organizatorem tego branżowego wydarzenia, flota pojazdów napędzanych CNG/LNG (śmieciarki i autobusy na gaz sprężony i ciężarówki dalekobieżne zasilane gazem skroplonym) pozwala rocznie uniknąć zużycia 104 tys. ton paliw ropopochodnych, co jest wynikiem nieosiągalnym dla technologii hybrydowych i elektrycznych.
Zastępowanie paliw klasycznych metanowymi ma również wymiar polityczny – uchwalona w Brukseli Dyrektywa ds. Infrastruktury dla Paliw Alternatywnych narzuca stopniowe odejście od benzyny i oleju napędowego na rzecz odpowiedników generujących mniejszą emisję dwutlenku węgla, a więc rozwijanie sieci tankowania CNG/LNG oraz zwiększanie liczby pojazdów napędzanych metanem wpisuje się w wymagania stawiane przez unijne władze. Warto wybrać się na Kongres GASNAM (Hiszpańskiej Organizacji Gazu Ziemnego dla Mobilności), by podpatrzeć sprawdzone przez innych rozwiązania, które można by przeszczepić na polski grunt, by sektor CNG/LNG nabrał takiego rozpędu, na jaki wszyscy liczymy. Do zobaczenia w Madrycie jesienią!