Kolejny sukces "na gazie"

Piotr Złoty
źródło: volkswagen-motorsport.com, vwracing.pl
Dodany: 10.06.2010

 

W ostatnią sobotę, 5 czerwca na torze EuroSpeedway w niemieckim Lausitz odbyła się druga eliminacja VW Scirocco R-Cup, zawodów rozgrywanych samochodami zasilanymi biogazem.


 
Zwycięzcy wyścigu na torze EuroSpeedway w niemieckim Lausitz. Na najwyższym stopniu podium stanął Maciej Steinhofvolkswagen-motorsport.comZwycięzcy wyścigu na torze EuroSpeedway w niemieckim Lausitz. Na najwyższym stopniu podium stanął Maciej Steinhof


Lider w klasyfikacji tego pucharu, Maciej Steihof nie oddał prowadzenia od samego początku, startując z pole position. Walka na torze trwała do końca o czym świadczy niewielka przewaga (0,132 s) polskiego zawodnika nad kolejnym w klasyfikacji reprezentantem gospodarzy, Krisem Heidornem. Trzeci na mecie był Dennis Rieger (+1,920) także reprezentujący Niemcy. Na 10 miejscu ze stratą niecałych 12 s rywalizację zakńczył drugi z polskich zawodników Adam Gładysz.

Uczestnicy tegorocznej edycji VW Scirocco R-Cup oraz używany w zawodach samochód (Maciej Steinhof stoi 3 od lewej)vwracing.plUczestnicy tegorocznej edycji VW Scirocco R-Cup oraz używany w zawodach samochód (Maciej Steinhof stoi 3 od lewej)

Życzymy dalszych sukcesów naszym kierowcom, w zawodach, które popularyzują paliwa gazowe do napędu samochodów.

Przypomnijmy, Scirocco R-Cup to najbardziej przyjazne dla środowiska wyścigi samochodów na świecie. Pojazdy są zasilane biogazem, który jest paliwem w pełni odnawialnym. W pucharowym Scirocco zastosowano silnik o pojemności skokowej 2000 cm3, bazujący na jednostce napędowej TSI, stosowanej w „cywilnym” modelu R. Zasilany biogazem, turbodoładowany silnik osiąga moc 225 KM i maksymalną wartość momentu obrotowego 275 Nm. Do dyspozycji kierowcy jest dodatkowe 50 KM, które uruchamia funkcja push-to-pass, zwiększająca ciśnienie doładowania w układzie dolotowym silnika. Jej używanie jest ściśle limitowane w regulaminie wyścigów. Z silnika moment obrotowy jest przenoszony do dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG wyposażonej w 6 przełożeń.

Pomysł stworzenia pucharu samochodów zasilanych biogazem jest bardzo cenną inicjatywą pozwalającą na popularyzację paliw gazowych do napędu samochodów, które jak pokazuje przykład nie powinny być błędnie kojarzone ze zmniejszaniem parametrów trakcyjnych jednostek napędowych.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie