Kamaz CNG w rajdzie Africa Eco Race 2015

Piotr Złoty
źródło: Kamaz Master, Gazprom
Dodany: 12.01.2015

 
W siódmym rajdzie Africa Eco Race 2015 odbywającym się na przełomie 2014 i 2015 r. na historycznej trasie Paryż-Dakar łączącej Europę i Afrykę wziął udział rosyjski zespół Kamaz Master, wystawiając m.in. gazową wersję Kamaza 4326.

 
Samochody zespołu Kamaz Master na Africa Eco Race 2015, w tym Kamaz CNGfot. GazpromPojazdy wystawione przez Kamaz Master na Africa Eco Race 2015. Na pierwszym planie Kamaz z silnikiem Diesla zasilanym gazem ziemnym

Rajd Africa Eco Race 2015 rozpoczął się w Saint Cyprien, nadmorskiej miejscowości w Pirenejach Wschodnich a metę wyznaczono w Dakarze w Senegalu. Całą trasę podzielono na 12 etapów o łącznej długości 6000 km z czego połowę stanowiły odcinki specjalne w skalistych górach Maroka, na Saharze, na wydmach Mauretanii czy na sawannie w Senegalu.

Gazową odmianę Kamaza wyposażono w silnik JAMZ 7E846 zasilany jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym. Układ zasilania zapewnia stopień zastąpienia oleju napędowego gazem od 30 do 70%.

Rajdowy Kamaz został dostosowany do zasilania gazem ziemnym przy wsparciu Gazpromu i VTB Banku, którzy są oficjalnymi partnerami zespołu Kamaz Master.

Na trasie rajdu samochód tankowano z mobilnej stacji (MGFSMobile Gas Filling Station), którą zapewnił Gazprom Gazomotornoje Topliwo.

Zadaniem zespołu Kamaz Master było przede wszystkim zaprezentowanie potencjału gazu ziemnego w zastosowaniu do pojazdów.

Załogę gazowego Kamaza tworzyli: Siergiej Kuprianow - kierowca, rzecznik prasowy Gazpromu, Aleksander Kuprianow - pilot i Anatolij Tanin - mechanik.

Pracowaliśmy nad projektem tego pojazdu przez 2 lata. Zespół brał udział w imprezach, w których sprawność zasilanego gazem Kamaza została sprawdzona. Teraz możemy powiedzieć na pewno, że jest gotowy do ekstremalnych warunków afrykańskiego rajdu.

Siergiej Kuprianow, rzecznik prasowy Gazpromu


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie