Rajd Africa Eco Race 2015 rozpoczął się w Saint Cyprien, nadmorskiej miejscowości w Pirenejach Wschodnich a metę wyznaczono w Dakarze w Senegalu. Całą trasę podzielono na 12 etapów o łącznej długości 6000 km z czego połowę stanowiły odcinki specjalne w skalistych górach Maroka, na Saharze, na wydmach Mauretanii czy na sawannie w Senegalu.
Gazową odmianę Kamaza wyposażono w silnik JAMZ 7E846 zasilany jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym. Układ zasilania zapewnia stopień zastąpienia oleju napędowego gazem od 30 do 70%.
Rajdowy Kamaz został dostosowany do zasilania gazem ziemnym przy wsparciu Gazpromu i VTB Banku, którzy są oficjalnymi partnerami zespołu Kamaz Master.
Na trasie rajdu samochód tankowano z mobilnej stacji (MGFS – Mobile Gas Filling Station), którą zapewnił Gazprom Gazomotornoje Topliwo.
Zadaniem zespołu Kamaz Master było przede wszystkim zaprezentowanie potencjału gazu ziemnego w zastosowaniu do pojazdów.
Załogę gazowego Kamaza tworzyli: Siergiej Kuprianow - kierowca, rzecznik prasowy Gazpromu, Aleksander Kuprianow - pilot i Anatolij Tanin - mechanik.
Pracowaliśmy nad projektem tego pojazdu przez 2 lata. Zespół brał udział w imprezach, w których sprawność zasilanego gazem Kamaza została sprawdzona. Teraz możemy powiedzieć na pewno, że jest gotowy do ekstremalnych warunków afrykańskiego rajdu.
Siergiej Kuprianow, rzecznik prasowy Gazpromu