Trasa Rajdu liczyła 6500 km i składała się z 12 etapów. Odcinki specjalne o długości 3800 km przebiegały przez skaliste płaskowyże Maroka, piaski Mauretanii i sawanny Senegalu.
Był to trzeci start załogi z kierowcą Siergiejem Kuprianowem w Rajdzie Africa Eco Race.
W rajdowym Kamazie zastosowano jednostkę napędową zasilaną gazem ziemnym i olejem napędowym. Dzięki dodaniu gazu, pojazd ma znacznie lepsze przyspieszenie i osiąga maksymalną moc przy niższych obrotach, co w czasie jazdy po piaskach Afryki jest bardzo cenne.
Ciężarówka tankowała gaz z mobilnej stacji Gazprom Gazomotornoje Topliwo, która wraz z pojazdami wsparcia technicznego zespołu Kamaz, przemierzała całą trasę Rajdu. Samochód był tankowany na mecie każdego etapu.
Zastosowanie gazu ziemnego w silniku Diesla zwiększyło zasięg Kamaza do 600-700 km na jednym tankowaniu.
Zasilany CNG Kamaz z załogą w składzie: Siergiej Kuprianow, Aleksander Kuprianow i Anatolij Tanin zajął 4 miejsce w kategorii T4 (samochody ciężarowe).
Rosja ma największe na świecie złoża gazu ziemnego. Jego wykorzystanie jako paliwa transportowego jest popularne na całym świecie. Gazowy Kamaz pokazuje, że gaz ziemny jest paliwem tanim, bezpiecznym i przyjaznym dla środowiska.
Siergiej Kuprianow