Silniki CNG Liebherr w Kamazie?

Piotr Złoty
źródło: GNV Magazine, Kamaz Master, Liebherr
Dodany: 20.01.2014

 
Na początku stycznia 2014 r. szwajcarska firma Liebherr i Kamaz podpisały umowę wstępną o uruchomieniu produkcji rzędowych, 12-litrowych silników 6-cylindrowych.

 

Warto wiedzieć

Liebherr jest jednym z największych producentów maszyn budowlanych na świecie. Od założenia w 1949 r. przedsiębiorstwo urosło do grupy firm, zatrudniającej 35 tys. ludzi w ponad 130 spółkach na wszystkich kontynentach.

Umowa została podpisana przez przez prezesa zarządu Liebherr-International AG, Dr. Williego Liebherra i Siergieja Kogogina, dyrektora generalnego Kamaza. Zakłada ona współpracę w zakresie rozwoju i produkcji silników gazowych (o zapłonie iskrowym) oraz dieslowskich jednostek napędowych spełniających wymagania Euro 5, a następnie Euro 6 w zakładach Kamaz.

Zastępca dyrektora generalnego Kamaza, Irek Gumierow, który uczestniczył w podpisaniu umowy, stwierdził, że produkcja nowej generacji silników jest konieczna z uwagi na przystąpienie Rosji do Światowej Organizacji Handlu (WTO).

Potwierdzeniem współpracy pomiędzy firmami są 3 ciężarówki Kamaz biorące udział tegorocznym rajdzie Dakar, które wyposażono w jednostki napędowe Liebherr.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie