Dominacja KAMAZów
Rajdowe KAMAZy jechały w Rajdzie w barwach zespołu KAMAZ-Master. W pierwszej piątce klasyfikacji generalnej ciężarówek znalazły się 4 pojazdy KAMAZ.
Załoga gazowego Kamaza składająca się z kierowcy Siergieja Kuprianowa, pilota Aleksandra Kuprianowa oraz mechanika Akhmeta Galiautdinowa zajęła na mecie w chińskim mieście Dunhuang piąte miejsce w klasyfikacji samochodów ciężarowych.
Decyzją komitetu organizacyjnego Rajdu Jedwabnego Szlaku załoga Sergieja Kuprianowa otrzymała także nagrodę specjalną za wkład w ochronę środowiska.
Siergiej Kuprianow
kierowca rajdowy, rzecznik prasowy Gazpromu
Gazowy KAMAZ po raz kolejny wytrzymał poważny test. Nasz przykład pokazuje, że technologia zasilania pojazdów gazem ziemnym jest wydajna, niezawodna i przyjazna dla środowiska.
Ekologiczna rosyjska ciężarówka przejechała ponad 5000 km wzdłuż brzegów jeziora Bajkał i dalej przez góry syberyjskie, skaliste drogi i stepy Mongolii oraz przez największą pustynię Azji – Gobi, kończąc rywalizację w chińskim mieście Dunhuang.
Gaz jako paliwo silnikowe priorytetem Gazpromu
Wykorzystanie gazu ziemnego w Rajdzie miało w założeniu Gazpromu, który był głównym partnerem imprezy, pomóc w podniesieniu świadomości społecznej w zakresie ochrony środowiska i rozwiązań, które jej sprzyjają, w tym konwersji pojazdów na zasilanie gazowe.
Produkcja i sprzedaż gazu ziemnego (metanu) jako paliwa do pojazdów jest jednym z priorytetowych celów Gazpromu. W celu zapewnienia ciągłego rozwoju rynku pojazdów napędzanych gazem ziemnym powstała spółka Gazprom Gazomotornoje Topliwo.
Gazprom ma ponad 300 stacji tankowania gazu ziemnego w całej Rosji.
Metan jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska paliw silnikowych, które przy okazji jest bardzo tanie.
Gazprom stworzył specjalną markę EcoGas dla gazu ziemnego sprzedawanego na należących do firmy stacjach paliw.
Gazowy KAMAZ
Gazowy KAMAZ to specjalny model ciężarówki sportowej napędzanej sprężonym gazem ziemnym. Model został stworzony w 2013 r. Przez zespół KAMAZ-Master przy wsparciu Gazpromu i VTB Banku. W tegorocznym Rajdzie Jedwabnego Szlaku pojawiła się trzecia modyfikacja tego samochodu.