Wśród uczestników znalazło się także 26 ciężarówek, w tym także pojazd z napędem gazowym.
Samochód taki wystawił zespół Kamaz Master. Za jego kierownicą zasiadł Aleksander Kuprianow. W składzie załogi gazowego Kamaza znalazł się także rzecznik prasowy Gazpromu Siergiej Kuprianow oraz pilot Anatolij Tanin.
Obecność przedstawiciela Gazpromu w załodze nie jest przypadkowa, ponieważ pojazd został dostosowany do zasilania gazem ziemnym przez zespół Kamaz Master właśnie we współpracy z rosyjskim potentatem gazowym w celu promowania zastosowania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego.
Po dwóch dniach rajdu napędzany gazem ziemnym Kamaz przejechał 333 km odcinków specjalnych, plasując się na 9. miejscu w klasyfikacji generalnej pojazdów ciężarowych. Na mecie, po przejechaniu wszystkich siedmiu etapów w miej niż 42 godziny załoga Kamaza awansowała na 8. miejsce w klasyfikacji ciężarówek i 18. w klasyfikacji generalnej.
Gazowy układ zasilania zastosowany w Kamazie sprawował się bez zarzutu, nie wykazując żadnych nieprawidłowości.
Pomimo występowania dużych wibracji nie mieliśmy żadnych problemów z zasilaniem silnika gazem. Samochód poruszał się sprawnie na trasie rajdu.
W czasie jazdy testowaliśmy urządzenia gazowego układu zasilania w najbardziej ekstremalnych warunkach, jakie można sobie wyobrazić. Osiągnięte rezultaty przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. 8 pozycja w klasyfikacji ciężarówek i 18. miejsce w klasyfikacji generalnej to niesamowity wynik dla załogi, która nie zajmuje się rajdami profesjonalnie. Jest to imponujący wynik naszej pracy zespołowej. Jesteśmy bardzo zadowoleni.
Siergiej Kuprianow, rzecznik prasowy Gazpromu
Kierowcy w Silk Way Rally 2013 mieli do przejechania trasę o długości 4097 km z czego 2822 km odcinkami specjalnymi.