Kamaz 4326 jest pojazdem z napędem na 4 koła (4x4), w którego układzie napędowym zastosowano silnik JAMZ 7E846. Jednostka napędowa zbudowana jest w układzie konstrukcyjnym V8 i ma pojemność skokową 18,5 l.
Jest to silnik o zapłonie samoczynnym, oczywiście turbodoładowany, zasilany jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym. Stopień zastąpienia oleju napędowego gazem ziemnym waha się w granicach 30-70%.
Parametry silnika są oczywiście tajemnicą ale mówi się o tym, że może on dysponować mocą wyrażoną liczbą 4-cyfrową. Według deklaracji zespołu silnik ten pracujący wyłącznie na oleju napędowym osiąga moc 860 KM przy 2500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 3200 Nm przy 1500 obr./min.
Ciekawostką są zamontowane w samochodzie zbiorniki CNG. Zastosowano produkty słupskiej firmy STAKO. Cztery kompozytowe zbiorniki sprężonego gazu ziemnego, każda o pojemności 89 l, pozwalają na zatankowanie 80 m3 CNG. Taki zapas gazu pozwala na pokonanie dystansu około 340-350 km.
Masa własna (bez paliwa), napędzanego gazem ziemnym, Kamaza 4326 wynosi 9,5 t. Gotowy do jazdy samochód jest cięższy o 1300 kg (10,8 t). Pojazd o takiej masie jest w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej 160 km/h.
Na trasie rajdów samochód jest tankowany z mobilnej stacji (MGFS – Mobile Gas Filling Station), którą zapewnia dostawca paliwa gazowego – Gazprom Gazomotornoje Topliwo. Zabudowana w kontenerze stacja ma zbiorniki pozwalające na zmagazynowanie gazu ziemnego o łącznej pojemności 10,2 tys. m3, co wystarcza na ponad 110 tankowań gazowego Kamaza. "Gazowy" kontener jest przewożony na krótkiej naczepie współpracującej z ciągnikiem siodłowym MB Actros.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.