Już jest - ciągnik Stralis NP 460 Low Deck

IVECO Poland
źródło: IVECO Poland
Dodany: 26.09.2018
Informacja producenta

 
LINK Sp. z o.o. rozpoczyna testy ciągnika IVECO Stralis NP 460 w wersji Low Deck (Low Tractor) jako alternatywy dla pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

 

Zapowiadany podczas pokazu gazowych IVECO w połowie 2018 r. gazowy ciągnik IVECO Stralis w wersji Low Deck (Low Tractor) już jest w ofercie i właśnie rozpoczyna pierwsze testy w Polsce.

Pojazd z siodłem na wysokości (960-980 mm) współpracuje z naczepami typu Mega, które mają ładownie o blisko 3-metrowej wysokości zapewniające największą przestrzeń ładunkową.

Ciągnik siodłowy IVECO Stralis NP 460 Low Tractor (Low Deck)fot. IVECO PolandCiągnik siodłowy IVECO Stralis NP 460 Low Tractor (Low Deck)

Ciągnik w tej wersji ma zbiorniki LNG o mniejszej średnicy (24 cale zamiast standardowych 27-calowych), zabezpieczone specjalnymi osłonami od dołu (ciągnik ma bardzo mały prześwit). Zastosowanie zbiorników o mniejszej średnicy spowodowało, że Stralis w wersji Low Deck ma nieco mniejszy zasięg niż tradycyjny ciągnik.

Testy takiego ciągnika właśnie rozpoczyna firma LINK Sp. z o.o., dla której głównymi celami są: redukcja wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizacja kosztów transportu. Stralis w gazowej odmianie NP wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Tego samego można spodziewać się po Stralisie NP460 w wersji Low Tractor.

Firma LINK będzie testować pojazd przez 3 tygodnie na wyznaczonych trasach międzynarodowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać jego parametry z pojazdami napędzanymi olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis NP 460 Low Tractor wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Paweł Moder

Dyrektor Generalny, Członek Zarządu LINK Sp. z o.o.

Dbałość o aspekt ekologiczny oraz środowisko naturalne na stałe wpisane jest w funkcjonowanie firmy LINK. Średni wiek naszych pojazdów to 1,5 roku, co sprawia, że są to wyłącznie pojazdy Euro 6. Cały czas badamy najnowsze rozwiązania, które mogą ograniczyć wpływ transportu na środowisko. Z tego względu zdecydowaliśmy się na kilkutygodniowy test pojazdu Iveco Stralis NP 460 w wersji Low Tractor. Szukamy rozwiązań zwiększających efektywność usług, komfort pracy kierowców oraz ograniczających skutki ekologiczne naszych działań. Jest to wpisane w strategię działania całej grupy Waberer’s, której jesteśmy członkiem.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2000 Nm  auto ma analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP 460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Ma m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy Hi-Cruise. System zawiera między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa. 

Daniel Wolszczak

Dyrektor Generalny Iveco Poland

Firma LINK zaufała nam i od wielu lat użytkuje pojazdy IVECO. Cieszy nas fakt, że również w kwestiach zmniejszenia wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne jesteśmy w stanie wesprzeć firmę LINK naszymi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym.

Pojazd w wersji Low Deck (Low Tractor) wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać około 1200 km na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wspomaga zastosowanie najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie