Dostarczonych przez dealera IVECO firmę Guest Truck & Van, pięć ciągników zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) będzie wykorzystywanych w Dordon CFC (centrum obsługi klienta) w pobliżu Tamworth.
Pozostałe 24 pojazdy zasilą tabor firmy Ocado po oddaniu do użytku stacji sprężania gazu ziemnego, którą uruchomi Gasrec w Hatfield CFC.
Stuart Skingsley
Ocado
Pojazd demonstracyjny otrzymał pozytywne opinie naszych kierowców. Jego ekologia nie budzi wątpliwości. Kiedy przeanalizowaliśmy koszty paliwa w porównaniu z naszą obecną flotą pojazdów z silnikami wysokoprężnymi okazało się, że korzystanie z tych czystszych, cichszych pojazdów jest także bardziej opłacalne.
Pierre Lahutte
prezes marki IVECO
Ocado zasłużyło sobie na miano firmy odpowiedzialnej za środowisko. Wykorzystało specjalistyczną wiedzę IVECO jako wiodącego dostawcy technologii w sektorze samochodów użytkowych zasilanych gazem ziemnym. Zamówienie to może stanowić punkt zwrotny w upowszechnianiu ciężkich gazowych samochodów użytkowych w Wielkiej Brytanii i stanowi kolejny dowód na to, że oferujemy opłacalną alternatywę dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.
James Westcott
dyrektor ds. handlowych, Gasrec
Widok pierwszych samochodów zasilanych CNG wprowadzanych do floty Ocado stanowi punkt zwrotny dla branży, ponieważ firmy rozpoczynają przechodzenie od oleju napędowego do czystszego, cichszego i tańszego paliwa. Nowa stacja tankowania, którą budujemy dla Ocado, jest dowodem naszego zaangażowania w pomoc firmom, które są przekonane do zastosowania gazu ziemnego w transporcie.
Zamówione przez Ocado Stralisy NP są napędzane gazowymi silnikami Cursor 9 spełniającymi wymagania Euro 6. Silniki te dysponują mocą 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 1700 Nm.
Parametry silnika zapewniają bardzo dobrą wartość masowego wskaźnika mocy. Poza tym jednostka napędowa jest niezwykle cicha. Dzięki tym cechom pojazd idealnie nadaje się do pracy w firmie Ocado, w której zestawy drogowe mają masę całkowitą do 38 t.
Każdy z napędzanych gazem pojazdów IVECO emituje 50% mniej tlenków azotu (NOx) i 95% mniej cząstek stałych w porównaniu z limitami Euro 6 oraz 95% mniej dwutlenku węgla (CO2) - przy zastosowaniu biometanu jako paliwa silnikowego. Zapas zgromadzonego w 8 zbiornikach sprężonego do 20 MPa paliwa gazowego zapewnia każdemu z pojazdów zasięg do 600 km przy kosztach użytkowania mniejszych o około 30% w stosunku do kosztów na oleju napędowym.