Strategia IVECO dotycząca LNG ze wsparciem UE | cng-lng.pl

Strategia IVECO dotycząca LNG ze wsparciem UE

IVECO
źródło: IVECO
Dodany: 01.06.2018
Informacja producenta

 
Strategia IVECO dotycząca samochodów ciężarowych napędzanych LNG znalazła wsparcie w postaci propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej ograniczania emisji dwutlenku węgla z ciężkich pojazdów, która promuje stosowanie LNG jako alternatywy dla oleju napędowego.

 
REKLAMA

Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ustanowienia norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich wskazuje skroplony gaz ziemny (LNG) jako dostępną alternatywę dla oleju napędowego.

Gaz ziemny pozwala zdecydowanie obniżyć emisję cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro 6 i otwiera drzwi dla biometanu jako całkowicie odnawialnego paliwa, którego stosowanie może przyczynić się do obniżenia emisji CO2 i stanowić pomost w przechodzeniu do gospodarki o obiegu zamkniętym, opartej na wytwarzaniu energii z odpadów.

IVECO jest jedynym producentem mającym w ofercie pełną gamę modeli napędzanych gazem ziemnym, od lekkich samochodów dostawczych po duże samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 50 ton oraz autobusy i autokary.

IVECO Stralis NP 400fot. IVECOZasilany LNG IVECO Stralis

"Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ustanowienia norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich" Komisji Europejskiej, przedłożony 17 maja 2018 r. Parlamentowi Europejskiemu i Radzie, odnosi się do wkładu sektora transportu drogowego w osiąganie celów w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

Komisja proponuje określenie niezwykle ambitnych celów oraz dwukrotne przyspieszenie tempa obniżania emisji w porównaniu z imponującymi wskaźnikami zrealizowanymi w poprzednich latach. Jeżeli limity te zostaną potwierdzone, znaczącą rolę w ich osiąganiu mogą odegrać niektóre innowacje dostępne już dziś. Jedną z nich jest stosowanie skroplonego gazu ziemnego (LNG), w czym firma IVECO jest pionierem. Komisja Europejska również uznaje ten fakt.

W projekcie wskazano LNG jako "dostępną alternatywę dla oleju napędowego w segmencie dużych samochodów ciężarowych. Wdrażanie obecnych i przyszłych, jeszcze bardziej innowacyjnych technologii opartych na LNG przyczyni się do spełnienia realizacji celów redukcji emisji CO2 w krótkim i średnim okresie, ponieważ stosowanie technologii LNG prowadzi do zmniejszenia emisji CO2 w porównaniu z poziomem emisji z silników Diesla (...). Ponadto obecne technologie LNG zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza, jak NOx i cząstki stałe. Odpowiednia minimalna infrastruktura stacji paliw również już funkcjonuje oraz będzie dalej rozwijana w ramach krajowych ramowych programów budowy infrastruktury paliw alternatywnych".

Pierre Lahutte

prezes marki Iveco

Propozycja Komisji Europejskiej sprzyja naszej długofalowej strategii rozwijania zrównoważonego transportu, zgodnie z którą IVECO jest pionierem w stosowaniu LNG do napędu dużych pojazdów ciężarowych. Liczna flota samochodów IVECO napędzanych gazem ziemnym eksploatowana na drogach całej Europy wyraźnie dowodzi, że ten rodzaj paliwa stanowi racjonalną alternatywę dla oleju napędowego z punktu widzenia operacyjnego i ekonomicznego, charakteryzując się jednocześnie wyjątkowymi parametrami ekologicznymi, co może przyczynić się do osiągnięcia tych niezwykle ambitnych celów.

Możliwość ograniczenia emisji NOx i CO2 dzięki eksploatacji dużych samochodów ciężarowych IVECO zasilanych gazem ziemnym została niedawno zaprezentowana w projekcie Equilibre, czyli inicjatywie francuskich firm transportowych, której celem było zmierzenie emisji z pojazdów ciężarowych w rzeczywistych warunkach ich użytkowania. W testach, w których uczestniczyły między innymi 44‑tonowe ciężarówki Stralis NP, odnotowano obniżenie emisji NOx o 40 do 64% oraz emisji CO2nawet o 20% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. W przypadku korzystania z biometanu wytwarzanego z odpadów organicznych redukcja emisji może sięgać 80%, a w przypadku odpadów z produkcji rolnej może to być nawet 95%.

Warto wiedzieć

Biometan otwiera drogę do gospodarki o obiegu zamkniętym, opartej na wytwarzaniu energii z odpadów, co jest zgodne z dążeniem Europy do niezależności energetycznej i przynosi dodatkowe dochody rolnikom.

Zaprezentowana 17 maja 2018 r. propozycja to najnowsze z serii wydarzeń stanowiących dowód uznania dla dalekowzrocznej wizji IVECO dotyczącej zrównoważonego transportu. Niedawno, na ogólnej konferencji dotyczącej finansowania zrównoważonego wzrostu, Francja wystąpiła z propozycją do Komisji Europejskiej w sprawie wymiany parków samochodów ciężarowych na pojazdy zasilane gazem. Niemcy przedłużyły okres stosowania obniżonych stawek podatkowych na gaz ziemny do 2026 roku, sygnalizując skoordynowane działania na rzecz zmiany w sektorze, zaś tamtejsze Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, w swojej "Inicjatywie na rzecz przyjaznego dla środowiska transportu drogowego", wskazało skroplony gaz ziemny (LNG) jako jedyną alternatywę dla oleju napędowego na masowym rynku do czasu upowszechnienia się systemów wodorowych ogniw paliwowych.

We włoskiej Krajowej Strategii Energetycznej rozwijanie systemów opartych na LNG uznano za filar zrównoważonego rozwoju, wdrażając środki sprzyjające upowszechnianiu się pojazdów zasilanych biometanem.

IVECO Stralis NP 460fot. IVECOIVECO Stralis NP 460 na stacji tankowania LNG

Przechodzenie na alternatywne źródła energii w sektorze transportowym jest już zaawansowanym procesem, a IVECO zajmuje miejsce w czołówce branży dzięki swojej nowatorskiej technologii Natural Power. Firma odnotowała szczególne osiągnięcia w segmencie zrównoważonego transportu długodystansowego. W Wielkiej Brytanii model Stralis NP 460 otrzymał tytuł "Samochodu ciężarowego roku o niskiej emisji związków węgla".

Pierwszy samochód ciężarowy napędzany gazem ziemnym zaprojektowany z myślą o eksploatacji na dalekich trasach łączy w sobie takie zalety, jak czysta moc (460 KM), niskie zużycie paliwa (-15% w porównaniu z samochodami z silnikami Diesla) oraz zasięg (1600 km). Wyjątkowo cicha praca silnika (poniżej 71 dB) przyczynia się także do zredukowania emisji  hałasu. Firma jako jedyny producent oferuje pełną gamę samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym i wyposażonych w zautomatyzowaną przekładnię najnowszej generacji z funkcją przewidywania warunków jazdy. Modele z tej serii sprawdzają się w najtrudniejszych zadaniach transportowych, od przewozów długodystansowych po eksploatację na placach budowy, zapewniając ich użytkownikom przewagę konkurencyjną wynikającą z możliwości zaoferowania w pełni zrównoważonych rozwiązań logistycznych.

IVECO - kompletna oferta pojazdów zasilanych gazem ziemnym

Gama pojazdów IVECO Natural Power powstała w ramach realizowanej przez markę strategii rozwoju produktów, której celem jest dostarczanie klientom pojazdów umożliwiających im osiąganie większej zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym, przy zapewnieniu najlepszych warunków pracy dla kierowców. Samochody te umożliwiają klientom pracę także w godzinach szczytowego poziomu zanieczyszczeń oraz wjazd do centrum miast - zarówno obecnie i w przyszłości, kiedy wiele europejskich stolic zacznie egzekwować zakazy wjazdu pojazdów z silnikami Diesla.

IVECO jest jedynym producentem posiadającym w ofercie pełną gamę modeli napędzanych gazem ziemnym, od lekkich samochodów dostawczych po duże samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 50 ton oraz autobusy. Zaangażowanie w innowacyjność i rozwój nowych technologii sprawiło, że marka stała się liderem europejskiego rynku pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi i ma w nim największy udział. Obecnie po drogach jeździ już ponad 25 000 samochodów IVECO z alternatywnym napędem, z czego 6000 to pojazdy eksploatowane w transporcie publicznym, a ponad 6000 do duże samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 18 ton.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy