Powstanie statku to wynik projektu ogłoszonego w lipcu 2016 r., który miał na celu opracowanie nowej generacji przyjaznych dla środowiska masowców zasilanych LNG.
Ilshin Green Iris jest pierwszym na świecie masowcem, którego klasyfikację, certyfikację i zgodność z International Gas Fuel (IGF) Code zapewniają Lloyd’s Register (LR) i Korean Register (KR).
Statek o nośności 50 tys. dwt (deadweight tonnage) ma 190 m długości i 32 m szerokości. Jest on wyposażony w umieszczony na pokładzie rufowym zbiornik LNG o pojemności 500 m³ wykonany ze stali austenitycznej o wysokiej zawartości manganu (26%). Opracowała go firma Posco.
Właściwości stali wysokomanganowej, a także wymagana technologia spawania i konstrukcja zbiornika paliwa zatwierdzone przez Lloyd’s Register okazały się odpowiednie dla przechowywania cieczy kriogenicznych.
Lloyd's Register kompleksowo wspierał Posco i Ilshin Logistics poprzez zapewnienie certyfikacji materiałów ze stali wysokomanganowej, zatwierdzenie procedur spawalniczych i zatwierdzenie po zakończeniu szeroko zakrojonych prac rozwojowych i testowych. Certyfikacja Lloyd's Register została oficjalnie wydana w lipcu 2017 r.
główny przedstawiciel Lloyd's Register i kierownik ds. Morskich w Korei
Jestem dumny, że jestem świadkiem dostawy pierwszego na świecie masowca zasilanego LNG o nośności 50 000 dwt z wkładem Lloyd's Register w zakresie certyfikacji i zatwierdzenia. Osiągnięcie okazało się możliwe dzięki wspólnym staraniom partnerów branżowych, ich pionierskiemu duchowi i nieustępliwości. Pomyślne dostarczenie statku powinno stanowić znaczącą wskazówkę dla rynku w zakresie przygotowania do wprowadzania ekologicznych konstrukcji zgodnych z wymogami norm emisyjnych.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.