W pojeździe stosowany jest nowy, 13-litrowy silnik gazowy o mocy 410 KM, który sprawia, że samochody ciężarowe Scania idealnie sprawdzają się w transporcie budowlanym. Gaz ziemny w postaci sprężonej jest przechowywany w 8 zbiornikach, z których każdy ma objętość geometryczną 118 l.
W odróżnieniu od pojazdów drogowych zbiorniki zamontowano nieco wyżej, by zapewnić większy prześwit niezbędny w użytkowaniu na drogach nieutwardzonych.
Gazowa Scania XT spełnia wymagania wielu zastosowań w branży budowlanej, zwłaszcza w przewozach w obszarach miejskich, w których obawy związane z jakością powietrza spowodowały wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów z silnikami Diesla. Samochód będzie także tańszy w eksploatacji z uwagi na niższe koszty zakupu paliwa gazowego w stosunku do oleju napędowego.
Scania Trucks
To pod każdym względem normalna ciężarówka budowlana bez żadnych kompromisów w stosunku do porównywalnej wersji dieslowskiej. Oferuje takie same parametry przystawek odbioru mocy, które umożliwiają napęd różnego rodzaju zabudów budowlanych.
Scania XT napędzana sprężonym gazem ziemnym (CNG) może być z powodzeniem stosowana jako wywrotka, betonomieszarka, pojazd dystrybucyjny z żurawiem czy jako hakowiec. Szwedzki producent podaje, że zasięg gazowego modelu XT będzie wynosił do 500 km na drogach utwardzonych.
Scania Trucks
Wraz z rosnącymi ograniczeniami środowiskowymi w ruchu drogowym w wielu miastach wprowadzenie ciężarówek z napędem gazowym będzie z pewnością pożądaną alternatywą.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.