Pojazdy zasilane gazem ziemnym pracują bardzo cicho. Zakupione Scanie mają certyfikat Piek potwierdzający spełnienie najbardziej restrykcyjnej europejskiej normy obniżającej emisję hałasu. Dzięki temu mogą realizować dostawy wcześnie rano, co w przypadku pieczywa jest nieuniknione.
Sprawny transport jest kluczowy w naszej działalności. Musimy dostarczać świeże pieczywo, aby zadowolić naszych klientów, ale chcemy to robić zgodnie z zasadami CSR (Corporate Social Responsibility). Dlatego właśnie używane przez nas pojazdy LNG łączą w sobie niską emisję spalin i hałasu z możliwie największą wydajnością. Wybraliśmy Scanię ponieważ ma ona duże doświadczenie związane z tym paliwem, duże zaangażowanie dealera marki w Groningen oraz fakt, że gazowe samochody tej marki spełniające normę Euro 6 były dostępne jako pierwsze na rynku.
Hugo Brink, kierownik floty piekarni Borgesius
340-konny gazowy silnik Scanii (oznaczenie OC09 102 340) pracuje na mieszance gazowo-powietrznej o składzie stechiometrycznym, emituje 90% mniej tlenków azotu i cząstek stałych oraz osiąga 15-procentową redukcję emisji CO2 o 15% w porównaniu do silników Diesla spełniających wymagania Euro 6. Sprawność silnika jest określana na 40%.
Scanie LNG są bardzo ciche. Emisja hałasu jest o 10 dB mniejsza w porównaniu do samochodów z silnikami Diesla, co w praktyce oznacza 2-krotne zmniejszenie wrażenia słuchowego.
Nowe samochody operują z miasta Leeuwarden, położonego w północnej Holandii. Tam znajduje się otwarta na początku 2015 r. stacja tankowania LNG firmy GDF Suez.
Zbiorniki skroplonego paliwa gazowego pozwalają bez kłopotu pokonywać dystanse rzędu 400-450 km. Takie trasy codziennie przejeżdżają Scanie LNG rozwożące pieczywo piekarni Borgesius.
Kierowcy bardzo chwalą samochody gazowe. Szczególnie podkreślają niski poziom hałasu.
Samochody są tak ciche (w porównaniu do pojazdów z silnikami Diesla), że kierowcy nimi jeżdżący muszą się do tego przyzwyczajać.