European Gas Award of Excellence 2017 dla Stralisa NP

Piotr Złoty
źródło: CNH Industrial
Dodany: 31.01.2017

 
Przedstawiciele europejskiej branży gazowej, którzy corocznie spotykają się na Konferencji European Gas Conference, przyznali nagrody European Gas Awards of Excellence 2017. Laureatem jednej z nich zostało Iveco.

 

Iveco Stralis NP, pierwsza długodystansowa ciężarówka zasilania gazem ziemnym przechowywanym w stanie ciekłym (LNG), o której już kilkakrotnie pisaliśmy, otrzymała tytuł Projekt Roku (Project of the Year) w ramach przyznawanych na konferencji European Gas Conference nagród European Gas Awards of Excellence 2017.

Warto wiedzieć

W Konferencji, którą poświęcono rozwiązywaniu problemów związanych z przyszłością energetyczną Europy uczestniczyło 450 przedstawicieli regionalnych liderów branży gazowej i ponad 80 producentów gazu.

W kategorii tej zgrupowano najważniejsze projekty związane z gazem ziemnym.

W kategorii Projekt Roku z Iveco rywalizowały:

  • Drugi terminal LNG w w belgijskim Zeebrugge,
  • Terminal LNG Sabine Pass,
  • Terminal LNG w Dunkierce,
  • Projekt Audi e-gas.

Na Konferencji w czasie dyskusji na temat pozytywnych zmian w europejskim sektorze związanym z gazem ziemnym marka Iveco przedstawiła swoją wizję zrównoważonego transportu ciężkiego, która doprowadziła do powstania Stralisa NP (Natural Power), który jest pierwszą prawdziwie dalekodystansową ciężarówką o zasięgu wynoszącym około 1500 km.

Przedstawiciele Iveco z nagrodą European Gas Awards of Excellence 2017 w kategorii Projekt Rokufot. CNH IndustrialPrzedstawiciele Iveco z nagrodą European Gas Awards of Excellence 2017 w kategorii Projekt Roku przyznaną ciągnikowi Iveco Stralis NP

Iveco było pierwszym producentem na świecie, który docenił potencjał gazu ziemnego w transporcie, wyprzedzając nawet niektóre z zaleceń Komisji Europejskiej opublikowane w komunikacie Europejska Strategia na rzecz Niskoemisyjnej Mobilności (European Strategy for Low-Emission Mobility), w którym stwierdzono, że zastosowanie skroplonego gazu ziemnego w pojazdach ciężarowych jest celem dla Europy, który pozwoli rozwiązać większość problemów, przed którymi nasz kontynent dziś stoi.

Emisja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM) jest w silnikach gazowych bardzo niska, co z pewnością może pozytywnie wpłynąć na jakość powietrza, zmniejszenie efektu globalnego ocieplenia. Nie bez znaczenia jest także, szczególnie w ruchu miejskim zmniejszona emisja hałasu gazowych jednostek napędowych.

Iveco tworzyło rynek zasilanych gazem ziemnym pojazdów, począwszy od 1996 r. kiedy dostarczono pierwsze tego typu pojazdy komunalne. Później firma opracowała kolejne specjalistyczne pojazdy zasilane gazem ziemnym. Były to pojazdy do dystrybucji miejskiej i przewozów regionalnych. W 2016 r. Iveco zaprezentowało ciągnik do przewozów dalekich Stralis NP.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie