Pojazd wyposażono w zupełnie nową jednostkę napędową Cursor 9, która dysponuje mocą 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 1700 Nm, co odpowiada parametrom dieslowskich jednostek napędowych.
Gazowy Cursor 9 ma o 17% większą moc i o 6% wyższy moment obrotowy niż najlepszy silnik konkurencyjny zasilany gazem ziemnym.
Z silnika moment obrotowy jest przekazywany do 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów Eurotronic, która znacznie podwyższa trwałość układu napędowego, zmniejsza koszty eksploatacji i poprawia komfort pracy kierowcy.
Wysoka kabina Hi-Way zapewnia odpowiednie warunki pracy i odpoczynku dla kierowcy, niezbędne w czasie pracy na długich trasach.
Zasięg nowego Stralisa NG, dzięki wyposażeniu go w dwa zbiorniki LNG, zwiększył się do 1500 km. Pozwala to bez trudu wykonywać nawet najdalsze przewozy międzynarodowe. Ponadto pojazd może poruszać się w centrach miast pomimo coraz ostrzejszych ograniczeń odnośnie emisji hałasu i szkodliwych składników spalin.
Iveco było pierwszym producentem samochodów użytkowych na świecie, który w 1991 r. zrozumiało jaki potencjał tkwi w zastosowaniu gazu ziemnego jako paliwa silnikowego. Wdrożyliśmy zasilane gazem ziemnym wersje samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów. W efekcie tych działań w Europie jeździ już ponad 15 tys. gazowych pojazdów Iveco. W nowym Stralisie NP wykorzystaliśmy rozległą wiedzę jaką nabyliśmy przez te lata aby stworzyć pierwszy na rynku dalekodystansowy pojazd gazowy, będący realną alternatywą dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi.
Pierre Lahutte, Iveco
Ulepszenia wprowadzone w nowym Stralisie NP przyczyniają się się do zmniejszenia o 3% całkowitych kosztów użytkowania samochodu w porównaniu do poprzedniego modelu, w którym i tak koszty eksploatacji były dużo niższe niż na oleju napędowym (nawet do 40%).
Nowy zasilany gazem ziemnym silnik Iveco Cursor 9 o pojemności skokowej 8,7 l pracuje na stechiometrycznej mieszance gazowo-powietrznej, czyli w oparciu o sprawdzoną i niezawodną technologię opracowaną przez Iveco 25 lat temu.
Aby osiągnąć odpowiednie parametry, zachowując jednocześnie zużycie paliwa na rozsądnym poziomie w jednostce napędowej zmieniono profil kanałów dolotowych, zastosowano wtryskiwacze i szyny paliwowe zapewniające wyższe ciśnienia wtrysku, a także nowy trójdrożny katalizator spalin.
Nowy Stralis NP zapewnia wyjątkową wygodę i bezpieczeństwo jazdy mając w standardowym wyposażeniu zwalniacz hydrodynamiczny, hill holder i aktywny tempomat.
Nowa generacja gazowego Stralisa NP jest oferowana z gwarancją mobilności Uptime, która zapewnia naprawę pojazdu w czasie 24 godzin od wystąpienia awarii. Dodatkowo w ramach pakietu Iveco TCO2 LIVE dostępne są nowoczesne usługi zarządzania flotą.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.