Są to pierwsze 4 z 14 zamówionych pojazdów zasilanych LNG, które mają trafić do floty firmy. Peter Appel Transport nie jest nowicjuszem w branży LNG, ponieważ od 2012 r. użytkuje 4 ciągniki Stralis LNG spełniające normę Euro 5.
Firma Peter Appel Transport specjalizuje się w przewozach dystrybucyjnych dla handlu detalicznego, gastronomii i przemysłu, realizując przy tym kilka innowacyjnych programów mających na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w realizowanych przewozach. Używanie ciężkich pojazdów dystrybucyjnych zasilanych LNG jest jednym z działań wpisujących się właśnie w te programy.
Do napędu Stralisów LNG wykorzystywany jest gazowy silnik Cursor 8 o mocy 330 KM, który oprócz spełniania wymagań emisyjnych zgodnych z Euro 6 jest także bardzo cichy, spełniając wymagania certyfikatu Peak (samochody mogą realizować dostawy w godzinach nocnych i wczesnym rankiem).
Nowe ciągniki Iveco Stralis LNG będą tankowanie na stacji Rolande LNG w Tilburgu.