Ćwiczenia zorganizowano 28 listopada 2018 r. na terenie falochronu osłonowego Terminalu LNG w Świnoujściu oraz odcinku pobliskiej plaży. Wg scenariusza akcja rozpoczęła się w momencie, kiedy pracownik ochrony zauważył dwa drony nad instalacją. Jeden z nich spadł w pobliskim lesie. Drugi został przechwycony, a ładunek bezpiecznie zdetonowany. Zadanie zrealizowano zgodnie z procedurami bezpieczeństwa.
dyrektor Biura Bezpieczeństwa Spółki Polskie LNG
Ćwiczenie było realizowane w czasie rzeczywistym, czyli wszystkie działania i czynności realizowano na żywo, w warunkach jak najbardziej zbliżonych do realnych, oczywiście z zachowaniem norm bezpieczeństwa, określonych przez procedury stosowane na terenie terminalu Należy jednak pamiętać, że nad terminalem jest zamknięta strefa lotów, która zabrania również latania dronami, nawet jeżeli mają tylko podczepione aparaty fotograficzne.
System powiadamiania, jaki zastosowano podczas ćwiczeń, jest zgodny z Planem Ochrony Obiektu Portowego. Jednym z zadań było m.in. przygotowanie do ewakuacji pracowników oraz zabezpieczenie drogi prowadzącej do rejonu Latarni Morskiej i Muzeum Obrony Wybrzeża Fortu Gerharda.
Pomimo wysokich kar doszło już do przekroczenia zamkniętej strefy lotów. Latem bieżącego roku funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu zatrzymali paralotniarza, który naruszył przestrzeń powietrzną na gazoportem. Sprawa skierowana jest do sądu. Za złamanie przepisów (zgodnie z artykułem 212 Prawa Lotniczego) grozi aż do 5 lat pozbawienia wolności. Przepisy są restrykcyjnie przestrzegane. Związane są one nie tylko z bezpieczeństwem samej infrastruktury, ale także z potrzebą zapobiegania szpiegostwu przemysłowemu.