Polskie LNG bije rekordy na skalę europejską

Polskie LNG
źródło: Polskie LNG
Dodany: 12.12.2018
Informacja producenta

 
24 cysterny załadowane skroplonym gazem ziemnym - LNG jednego dnia. Taka ilość energii odpowiada aż 1000 ton węgla kamiennego! To nie jedyna liczba, jaką załoga Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego może się obecnie pochwalić. Pod wieloma względami Polskie LNG wyprzedza konkurencję z europejskich terminali.

 

Statystyki terminalu Polskiego LNG:

  • 45 dostaw LNG (do początku grudnia 2018 r.)
  • Blisko 9 mln m³ dostarczonego LNG (od pierwszej dostawy w grudniu 2015 r.)
  • Ponad 4,8 mld Nm³ zregazyfikowanego surowca od początku eksploatacji terminalu
  • 1543 cysterny załadowane w 2018 roku (do końca listopada 2018 r.)
  • 3604 cysterny załadowane od początku eksploatacji terminalu (do końca listopada 2018 r.)
  • 150 tys. m³ LNG załadowanego na cysterny samochodowe od 2016 r.

Rekordowa liczba metanowców

Rok 2018 dla Polskiego LNG jest iście rekordowy. Do początku grudnia terminal przyjął 21 statków ze skroplonym gazem ziemnym. Licząc od pierwszego metanowca, jaki przypłynął do Świnoujścia pod koniec 2015 roku – było już 45 dostaw. Spółka ma zaplanowane jeszcze dwie w grudniu; a najprawdopodobniej do końca pierwszego kwartału 2019 roku Polskie LNG będzie mogło pochwalić się przyjęciem aż 50 statków.

Liczba cystern LNG

Statystyki załadunku cystern są jeszcze bardziej imponujące. W 2018 roku z terminalu wyjechało ich ponad 1500. Liczba ta (szacunki na przełom listopada i grudnia 2018 r.) już teraz przewyższa zestawienia tej usługi w analogicznym okresie działalności europejskich terminali np. w Rotterdamie (Gate) czy belgijskiego Fluxys w Zeebruge. Warto dodać, że i ten wynik zostanie poprawiony przez polską spółkę - prawdziwy boom i zwiększone zapotrzebowanie na LNG dopiero przed nami, wraz z przyjściem mroźnej zimy.

Rozbudowa Terminalu LNG

Warto zaznaczyć, że rekordowe załadunki LNG osiągane są przy obecnym kształcie świnoujskiej instalacji, która jeszcze się zmieni. Polskie LNG realizuje Program Rozbudowy Terminalu, zakładający wykonanie czterech komponentów:

  • zwiększenie mocy regazyfikacyjnych z 5 do 7,5 mln Nm³,
  • budowę drugiego nabrzeża przeznaczonego dla mniejszych jednostek pływających,
  • postawienie trzeciego zbiornika na LNG o pojemności 180 000 m³,
  • budowę bocznicy kolejowej do przeładunku gazu skroplonego na cysterny kolejowe i kontenery ISO.

Paweł Jakubowski

prezes spółki Polskie LNG

Nasz terminal jak i plan jego rozbudowy wpisuje się doskonale w perspektywę gwałtownego rozwoju tzw. "Małego LNG" (SSLNG - Smal Scale LNG). Po zakończeniu prac będziemy oferować dodatkowe usługi, jak choćby przeładunek skroplonego gazu na cysterny kolejowe a także gazowce małej skali. Wpłyniemy na rozwój rynku gazu w żegludze morskiej, śródlądowej, przewozach kolejowych i samochodowych. Trzeba również dodać, że tym samym, zwiększymy znaczenie świnoujskiego terminalu w regionie Europy Północnej oraz Środkowo-Wschodniej.


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie