W Terminalu LNG załadowano pierwszy kontener

Polskie LNG
źródło: Polskie LNG
Dodany: 21.09.2018
Informacja producenta

 
Kriogeniczny kontener zbiornikowy (ISO-kontener) napełniono LNG w czwartek, 20 września 2018 r. Dotychczas w gazoporcie prowadzono z sukcesem załadunek autocystern. Przypadek załadunku gazem skroplonym ISO-kontenera jest pierwszy od chwili uruchomienia instalacji.

 
REKLAMA

Paweł Jakubowski

Prezes Zarządu Polskiego LNG

Naszym celem jest budowa rynku LNG w Polsce i regionie. Jednym z nieodłącznych elementów kształtowania rynku jest rozwój portfela świadczonych przez Polskie LNG usług. Uruchomiliśmy właśnie dodatkową możliwość załadunku LNG w kriogeniczne zbiorniki, które możemy porównać do mobilnych magazynów gazu skroplonego. Oznacza to, że odbiorca będzie mógł wykorzystać gaz w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności posiadania w tym celu dodatkowej infrastruktury. Mamy nadzieję, że ten segment naszych usług będzie się w najbliższym czasie intensywnie rozwijał.

Kriogeniczne kontenery zbiornikowe wykorzystywane są powszechnie do transportu gazów atmosferycznych oraz LNG w transporcie intermodalnym (transport kombinowany łączący różne rodzaje przewozów - morski, drogowy, kolejowy w jednej operacji logistycznej). Mogą pełnić funkcję stacjonarnych zbiorników magazynowych tam, gdzie z różnych względów, nieopłacalna jest budowa np. stacjonarnej stacji satelitarnej LNG. ISO-kontenery są bezpieczną formą magazynowania gazów technicznych, a ich konstrukcja jest zgodna z dyrektywą TPED 2010/35/WE oraz wymaganiami normy EN 13530.

Warto wiedzieć

Pierwszy napełniony w Terminalu LNG ISO-kontener o długości 40 stóp, model TVS-40-PB-10 ma zarówno w boczną jak i tylną armaturę przyłączeniową. Napełnienie zbiornika odbyło się przyłączem elastycznym do załadunku bocznego na zmodernizowanym stanowisku C. Załadowanych zostało 16,2 tony LNG.

Zespół Polskiego LNG, operatora i właściciela Terminalu LNG w Świnoujściu pracuje nad programem rozbudowy posiadanej infrastruktury, co pozwoli spółce uruchomić w przyszłości kolejne usługi, w tym m.in. możliwość załadunku gazu skroplonego na ISO-kontenery umieszczone na wagonach kolejowych.

Nowe funkcje Terminalu LNG pozwolą w niedalekiej przyszłości na obsługę jednostek pływających różnej skali, poprzez ich bunkrowanie, ładowanie LNG statków tankujących, czyli bunkierek, jak również przeładunek LNG z jednostek większych na mniejsze i z lądu na jednostki pływające. Wśród planowanych elementów rozbudowy jest także trzeci zbiornik do procesowego magazynowania LNG oraz zwiększenie mocy regazyfikacyjnych terminalu z 5 do 7,5 mld Nm³.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy