Motocykl zbudowano na zamówienie Chesapeake Energy Corporation, drugiego co do wielkości amerykańskiego producenta gazu ziemnego w 20. rocznicę powstania firmy. Z oczywistych względów motocykl jest więc napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG) i powstał w celu promocji wykorzystania tego paliwa w Stanach Zjednoczonych.
Maszynę wyposażono w widlasty, 2-cylindrowy silnik o pojemności 117 cali sześciennych, czyli nieco ponad 1900 cm3 produkowany przez firmę S&S Cycle. Silnik wyposażono w rozrząd z trzema wałkami krzywkowymi, napędzającymi po 2 zawory każdym z cylindrów. Jednostka napędowa jest zblokowana z 6-biegową skrzynią przekładniową, a napęd na tylne koło przenosi pasek zębaty.
Zbiornik motocykla jest dziełem inżynierów amerykańskiej firmy Lincoln Composities, będącej jednym z zakładów produkujących zbiorniki CNG w ramach struktur norweskiej grupy Hexagon Composities.
Z niego gaz ziemny trafia do regulatora ciśnienia, który w tym przypadku był jednym urządzeniem wraz z mieszalnikiem i pochodził z firmy IMPCO.