Na każdym ze statków będzie pracować 5 silników 8L51/60DF. Ich emisja w trybie pracy na oleju napędowym jest zgodna z obowiązującą w żegludze normą IMO Tier II. W trybie dual fuel (olej napędowy + gaz ziemny) silniki charakteryzują się znacznie niższym poziomem emisji, spełniając wymagania bardziej restrykcyjnej normy IMO Tier III.
Podmiotem zamawiającym jednostki napędowe jest konsorcjum utworzone z firm: Kantons Sinopec (zajmującej się produktami petrochemicznymi i chemicznymi), MOL (oferującej transport morski chińskiego węgla) i CSLNG, spółki córki China Shipping odpowiedzialnej za transport LNG.
Każdy z gazowców będzie miał zdolność przewożenia 174 tys. m3 LNG i będzie napędzany silnikami dual fuel zasilającymi elektryczne pędniki (DFDE - Dual Fuel Diesel Electric), które zapewniają optymalizację kosztów dla przewoźnika.
Gazowce będą używane do transportu LNG w Gladstone w Australii do chińskich terminali znajdujących się z Qingdao, Beihai, Tianjin, Lianyungang i Wenzhou. Budowa pierwszego statku będzie rozpoczęta w styczniu 2014 roku. Ostatnia, szósta jednostka zostanie dostarczona w czwartym kwartale 2017. Silniki zostaną zaprojektowane i zbudowane w Augsburgu w południowych Niemczech.