Chińczycy doceniają technologię dual fuel

Piotr Złoty
źródło: MAN Diesel & Turbo
Dodany: 23.08.2013

 
Firma MAN Diesel & Turbo dostarczy 30 silników 51/60DF (Dual Fuel) do sześciu chińskich gazowców (LNG). Będą to pierwsze tego typu jednostki zbudowane w Chinach napędzane silnikami dwupaliwowymi.

 
Okrętowy silnik MAN 8L5160DFfot. MAN Diesel & TurboOkrętowy silnik zasilany dwupaliwowo (gazodiesel) 8L5160DF jest często wykorzystywany na gazowcach

Na każdym ze statków będzie pracować 5 silników 8L51/60DF. Ich emisja w trybie pracy na oleju napędowym jest zgodna z obowiązującą w żegludze normą IMO Tier II. W trybie dual fuel (olej napędowy + gaz ziemny) silniki charakteryzują się znacznie niższym poziomem emisji, spełniając wymagania bardziej restrykcyjnej normy IMO Tier III.

Podmiotem zamawiającym jednostki napędowe jest konsorcjum utworzone z firm: Kantons Sinopec (zajmującej się produktami petrochemicznymi i chemicznymi), MOL (oferującej transport morski chińskiego węgla) i CSLNG, spółki córki China Shipping odpowiedzialnej za transport LNG.

Każdy z gazowców będzie miał zdolność przewożenia 174 tys. m3 LNG i będzie napędzany silnikami dual fuel zasilającymi elektryczne pędniki (DFDE - Dual Fuel Diesel Electric), które zapewniają optymalizację kosztów dla przewoźnika.

Gazowce będą używane do transportu LNG w Gladstone w Australii do chińskich terminali znajdujących się z Qingdao, Beihai, Tianjin, Lianyungang i Wenzhou. Budowa pierwszego statku będzie rozpoczęta w styczniu 2014 roku. Ostatnia, szósta jednostka zostanie dostarczona w czwartym kwartale 2017. Silniki zostaną zaprojektowane i zbudowane w Augsburgu w południowych Niemczech.


Good Przydatny artykuł (1)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie