Dostępne są systemy gazodieslowskie do: Iveco, Volvo, DAFa, Scanii, MANa, Renault i Mercedesa.
Obecnie firma rozszerzyła swoją ofertę o instalacje wykorzystujące gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG), uzyskując stosowne dopuszczenia.
EVARM specjalizuje się w „szytych na miarę” rozwiązaniach dla swoich klientów. Wszystkie ciężkie pojazdy są modyfikowane w siedzibie firmy w Barcelonie i sprawdzane na hamowni przed wydaniem użytkownikowi.
Pierwszym pojazdem z instalacją gazodieslowską EVARM, w którym zastosowano gaz ziemny przechowywany w postaci skroplonej (LNG) było Iveco Stralis z silnikiem o mocy 500 KM i maksymalnym momencie 2300 Nm.
Pojazd należy do firmy Translogistica Marin, która podjęła decyzję o redukcji emisji szkodliwych składników spalin przez zastosowanie systemu jednoczesnego zasilania silnika olejem napędowym i gazem ziemnym (gazodiesel). Dzięki zastosowaniu instalacji gazowej zwiększył się zasięg pojazdu.
Pierwsze tankowanie po montażu instalacji odbyło się na stacji LNG firmy Ham w gminie Abrera w pobliżu Barcelony.
EVARM przygotowuje nowe produkty, które wykorzystują LNG także w innych dziedzinach m.in, w transporcie morskim, kolejowym i w systemach wytwarzania energii.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.