W ostatnim czasie Gazprom zawarł m. in. porozumienie z amerykańską firmą Caterpillar. Dokument w tej sprawie podpisano w Sankt Petersburgu podczas Międzynarodowego Forum Gospodarczego. Zakłada on wspólne działanie na rzecz wprowadzenia na rosyjski rynek pojazdów napędzanych metanem w formie sprężonej lub skroplonej. Niewykluczone są także zastosowania stacjonarne w takich obszarach, jak: kopalnictwo, energetyka, przemysł stoczniowy czy (jak na ironię) rafineryjny. Chodzi o poszerzenie zakresu wykorzystania CNG/LNG w takim stopniu, jak tylko to możliwe, by wykorzystać i zagospodarować olbrzymi potencjał drzemiący w rosyjskim rynku.
Podobną umowę gazowy gigant zawarł z lokalnym przedstawicielem włoskiej firmy Iveco. Kooperanci będą testować pojazdy i prowadzić prace nad dalszym rozwojem technologii napędu metanowego, a także prowadzić kampanie mające zachęcić operatorów flot pojazdów użytkowych (np. autobusów i pojazdów komunalnych, ale także maszyn budowlanych) do rozważenia zamiany oleju napędowego na tańszy i przyjazny dla środowiska metan w postaci CNG lub LNG. Modele z gamy Iveco będą we wspólnym przedsięwzięciu wykorzystywane jako „testówki”, ale również eksponaty na lokalnych wystawach branżowych.