Audi będzie świadomie rozwijać samochody napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jak CNG. Od 2014 r. Audi z powodzeniem sprzedaje model A3 g-tron, który okazał się wielkim sukcesem. Na IAA w 2015 r. został zaprezentowany A4 g-tron, którego produkcja seryjna rusza niebawem. Wprowadzenie do oferty Audi A5 g-tron jest planowane na 2017 r.
Audi produkuje także e-gas będący paliwem do samochodów g-tron. Jest on wytwarzanym z dwutlenku węgla metanem (główny składnik gazu ziemnego). Niedawno firma we współpracy z Viessmannem otworzyła nowy zakład, w którym uruchomiono pilotażową produkcję metanu, który powstaje w procesie biologicznym z wykorzystaniem wyspecjalizowanych mikroorganizmów. Pochłaniają one wodór i dwutlenek węgla wytwarzają metan.
Dotychczas e-gaz był wytwarzany w sposób syntetyczny w procesach elektrolizy i metanizacji. W wyniku elektrolizy prowadzonej z wykorzystaniem energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych uzyskiwany jest wodór, który w drugim etapie poddaje się reakcji z dwutlenkiem węgla, uzyskując syntetyczny metan. Procesy te odbywają się pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze, a produkcja e-gazu z wykorzystaniem bakterii wymaga niewielkiego ciśnienia, około 5 barów i odbywa się w stosunkowo niskich temperaturach.
Audi A4 Avant g-tron będzie drugim po A3 g-tron pojazdem z Ingolstadt z tym rodzajem napędu. Stosowany w nim silnik 2.0 TFSI o mocy 170 KM zużywa mniej niż 4 kg gazu na 100 km, co obiecuje niewielkie koszty eksploatacji i niską emisję dwutlenku węgla.