W tym celu Arla Foods wraz z brytyjskim dostawcą bio-LNG (miesznina 25% skroplonego biometanu - LBM i 75% skroplonego gazu ziemnego - LNG), firmą Gasrec pracuje nad opracowaniem i wdrożeniem technologii zasilania samochodów ciężarowych tym odnawialnym paliwem w całej swojej flocie pojazdów w Europie.
Gasrec będący wiodącym w Europie dostawcą bio-LNG do sektora transportu, otworzył specjalną stację do tankowania tego paliwa w powstałej kosztem 150 mln funtów mleczarni Arla Foods w Aylesbury. Jest to pierwszy tego typu zakład w Wielkiej Brytanii o zerowej emisji dwutlenku węgla.
Nowy zakład, który jest największym zakładem przetwórstwa mleka na świecie o zdolności przetwarzania miliarda litrów świeżego mleka rocznie ma obsługiwać flota pojazdów napędzanych silnikami gazodiesla (dual fuel). Pierwsze ciężarówki będą konwertowane do zasilania bio-LNG jeszcze w lutym 2014 r. Współpraca z Gasrec zapewni dostawy bio-LNG oraz odpowiednią infrastrukturę do tankowania, dostosowaną do liczby samochodów.
Kwestie zrównoważonego rozwoju są bardzo istotne dla Arla Foods, dlatego pomoc tak świadomej firmie w opracowaniu strategii zmniejszenia zarówno kosztów jak i emisji dwutlenku węgla z ich samochodów to prawdziwa przyjemność. Jeśli nasza sieć będzie się rozszerzać, jestem przekonany, że wiele innych firm dostrzeże korzyści z konwersji floty pojazdów ciężarowych do zasilania biometanem, zarówno dla środowiska jak i te widoczne w bilansach.
Ben Sawford, dyrektor ds. handlowych Gasrec