Zakład FCA w Pomigliano d'Arco rozpoczął produkcję w 1972 roku. Produkowano tam Alfę Romeo Alfasud. Później fabrykę opuszczały inne modele Alfy (33, 155, 145, 146, 156, 147, GT i 159). Pod koniec 2011 r. uruchomiono tam, przeniesioną z Tychów, produkcję Fiata Pandy. Dotychczas wyprodukowano tam 830 tys. Pand.
Fiat Panda jest najpopularniejszym w Europie pojazdem segmentu A, który w 2016 r. osiągnął prawie 15% udział w rynku (1,4% więcej niż w 2015 r.).
300-tysięczny Fiat Panda Natural Power będzie uczestniczył w wielu wydarzeniach. Będzie eksponowany m.in. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.
Fiat Panda jest pierwszym masowo produkowanym samochodem CNG, który od 2007 r. jest najlepiej sprzedającym się pojazdem metanowym w Europie.
Obecnie Panda Natural Power jest wyposażana w 2-cylindrowy silnik TwinAir Turbo Natural Power, który jest dwupaliwową jednostką napędową.
Silnik rozwija moc 80 KM (59 kW) i zużywa w cyklu mieszanym 4,5 litra benzyny lub 3,1 kg metanu na 100 km. Minimalna emisja dwutlenku węgla (CO2) wynosi 106 g/km na benzynie i 85g/km na metanie. W porównaniu do benzyny zasilanie silnika metanem zmniejsza emisję CO2 o 23%, a tlenków azotu o 52%.
FCA jest europejskim liderem w zakresie sprzedaży samochodów z gazowym napędem alternatywnym. Przez 20 lat firma dostarczyła ponad 700 tysięcy pojazdów.
Obecnie FCA oferuje 6 metanowych modeli Fiata (Panda, Punto, Qubo, Doblò, 500L i 500L Living), jedną Lancię (Ypsilon) oraz cztery z samochody z gamy Fiat Professional (Fiorino, Doblo Cargo, Ducato i Ducato Panorama).
Uzyskiwanie rzeczywistych korzyści w zakresie poprawy jakości powietrza wymaga rozwiązań pozwalających na połączenie tradycyjnych technologii napędowych z zasilaniem alternatywnym przy uwzględnianiu szczególnych przepisów obowiązujących na poszczególnych rynkach.
Wśród alternatywnych technologii napędu metan ma tę zaletę, że występuje w postaci odnawialnej jako biometan. Według koncernu FCA ma on duży potencjał rozwoju.
Zasilany biometanem silnik emituje 20% mniej dwutlenku węgla niż na benzynie. Jeśli weźmiemy pod uwagę cały cykl życia tego paliwa (well-to-wheel) okazuje się, że redukcja emisji CO2 przekracza 95%.
Nowa Panda Natural Power jest przystosowana do zasilania biometanem.